סכסוך בחברת גז דן: יגר ואלמוג דורשים בוררות עם אופיס טקסטיל בנוגע לניהול החברה

בעלי מניות המיעוט (49%) בחברה, שלמה יגר ודניאל אלמוג, הגישו לביהמ"ש בקשה דחופה למינוי בורר בסכסוך בינם לבין אופיס טקסטיל, בעלת השליטה (51%) בחברה

סכסוך נתגלע בין בעלי המניות בחברת גז דן, הזכיינית הבלעדית לייצור גז טבעי ממטמנת האשפה חירייה שבבעלות איגוד ערים אזור דן. כך עולה מבקשה דחופה שהגישו בעלי מניות המיעוט (49%) בחברה, שלמה יגר ודניאל אלמוג, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למינוי בורר בסכסוך בינם לבין החברה הציבורית אופיס טקסטיל, בעלת השליטה (51%) בחברה.

בנובמבר 2006 נחתם הסכם בין אופיס לגז דן, לפיו תרכוש אופיס את הגז אותו מפיקה גז דן מאתר הפסולת חירייה. בינואר האחרון שלחו יגר ואלמוג מכתב אל אופיס, בו הם קובלים על אופן ניהול החברה; פרשנותו המוטעית של התקנון וההסכם למכירת הגז לאופיס בכל הנוגע לאופן חישוב התשלום; והחלטות של הדירקטוריון המקפחות את זכותם כבעלי מניות מיעוט, בהן ההחלטה שקיבלה אסיפת בעלי המניות באוגוסט האחרון, לפיה יבוטל הסכם ההתקשרות בין אופיס לגז דן החל מ-21 במארס.

לדברי יגר ואלמוג, בהסכם המייסדים של גז דן הוסכם כי כל סכסוך בין בעלי המניות יוכרע בבוררות. ואולם לדבריהם, כל פניותיהם לאופיס לקביעת פגישה בה יוסכמו נושאי הבוררות וזהות הבורר - לא נענו.

במכתב תשובה טענה אופיס טקסטיל כי אין לה התנגדות לקיים הליך של בוררות, למרות שהיא סבורה כי טענותיהם של יגר ואלמוג משוללות יסוד. היא ציינה גם כי מן הראוי ליישב את המחלוקות באופן שיאפשר את המשך ניהולה התקין של החברה. (בש"א 4923/09).