הסוף לפרשת הליסטריה? מעדנות חוזרת לשיווק הדרגתי של המוצרים שהוסרו מהמדפים

זאת לאחר שהמפעל עבר תהליך בדיקה מקיף וחזר לפעילות מלאה ; בימים הקרובים יסומנו כל אריזות מוצרי מעדנות מסדרת הייצור החדשה במדבקות בולטות הנושאות את הכיתוב: "סדרת ייצור חדשה, בקרת איכות 2009"

חברת מעדנות חוזרת לשיווק הדרגתי של מוצריה לרשתות השיווק ולחנויות הקמעונאיות, זאת לאחר שהמפעל עבר תהליך בדיקה מקיף וחזר לפעילות מלאה.

בימים הקרובים יסומנו כל אריזות מוצרי מעדנות מסדרת הייצור החדשה במדבקות בולטות הנושאות את הכיתוב: "סדרת ייצור חדשה, בקרת איכות 2009".

כזכור, בעקבות חשש להימצאות החיידק המסוכן ליסטריה נאספו רבים ממוצרי מעדנות מהמדפים, והודעה על כך נמסרה מיידית לקהל הרחב. הנזק שנגרם בעקבות המהלך המתבקש, כולל האיסוף עצמו והפסקת הייצור במפעל החברה בגן-יבנה, נאמד בכ-10 מיליון שקל - זאת נוסף לכמה מיליונים נוספים שיידרשו על-פי ההערכות לשיקום תדמיתו של המוצר. חיידקי ליסטריה נמצאו בפועל רק בכ-10% ממוצרי החברה.

יענקלה יערי, מנכ"ל מעדנות, מסר כי "לאחר צעדים רבים שנקטנו בחודש האחרון, כולל טיפול יסודי בקווי הייצור ומאות בדיקות איכות והידוק מערך בקרת האיכות, אני יכול לומר כי מוצרי מעדנות בדוקים, איכותיים ובטוחים לשיווק. לאורך כל הדרך עבדנו בתיאום מלא עם משרד הבריאות אשר אישר גם את חזרתנו לייצור, וכך נפעל גם בעתיד. אנו מתנצלים בפני קהל צרכנינו על עוגמת-הנפש והטרחה שבהחלפת המוצרים. אני שב ומדגיש כי כל המוצרים שהצרכן פוגש היום על המדף מאושרים לשיווק ובטוחים לשימוש".

מחזור המכירות השנתי של מעדנות, חברה בת של סנפרוסט הבורסאית הנשלטת על-ידי תנובה, עומד על כ-130 מיליון שקל בשנה. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-60% מקטגוריית הפיצות והבורקס הקפואים, ובנתח כספי של כ-10% בקטגוריית בצק עלים. החברה מתחרה בזוגלובק, בשלושת האופים ובמותגים אחרים.