אחד-העם ננעלה במגמה מעורבת: התל-טק התחזק ב-1.5% ומדד הבנקים נחלש ב-3.2%; החברה לישראל צנחה ב-9.7%

מדד המעו"ף ירד ב-0.3% ומדד הנדל"ן איבד 1.5% ; מניית לאומי ירדה ב-2.9%, דיסקונט נחלשה ב-3.4% והפועלים איבדה 5.5% ; סלקום עלתה ב-2.4% ; נכסים ובנין הוסיפה 1.6% ; נקסטקום זינקה ב-33.7%

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת כשמדד התל-טק עבר כשעה לפני הנעילה לרשום עלייה בערכו, וכך גם ננעל. שאר המדדים המובילים באחד-העם רשמו ירידה בערכם, בהובלת מדד הבנקים. בין מניות המעו"ף בלטה לשלילה מניית החברה לישראל שהובילה את הירידות במדד. מנגד משכו את המדד מעלה, מניות מכתשים אגן וסלקום.

AIG דיווחה על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר של תאגיד אי פעם - סכום עצום של 61.7 מיליארד דולר, ההפסד מערער בוודאות את הסיכויים של המשך קיומה של החברה כשההשערות הן כי החברה יכול להיות שתחולק לשלוש חברות נפרדות, בוודאות החברה תיאלץ למכור חלק מהחטיבות שלה כשהיא נמצאת עתה במגעים למכירה של חלק מהם.

ברקע למסחר, ירידות השערים החדות שנעלו אתמול את המסחר באחד-העם. מדד המעו"ף צנח אתמול ב-4% כשמדד הבנקים בלט לרעה עם ירידה של 5.2% בערכו. הירידות באו בעקבות הירידות החדות שאירעו ביום שישי בוול סטריט כשעתידו של המגזר הפיננסי לוט בערפל.

הבנקים הגדולים הסכימו אתמול להשתתף בתוכנית הערבויות לבנקים במסגרת יוכלו לגייס הערבות מדינה אג"ח בסכום מצטבר של 6 מיליארד שקל.

בנק סיטיגרופ זכה לסיוע ממשלתי באמצעות המרת מניות בכורה של הממשל למניות מיעוט של הבנק בסכו של 25 מיליארד דולר. חברת הביטוח AIG הודיעה אתמול כי היא נמצאת במגעים עם הממשל לערבות נוספת של 30 מיליארד דולר והורדה של שיעור הריבית שהיא משלמת על הלוואה של 60 מיליארד דולר שקיבלה.

בבורסות של אסיה נפתח שבוע המסחר בירידות שערים כשמדד הניקיי מאבד קרוב ל-4% מערכו. במקביל, המסחר באירופה נפתח הוא בירידות שערים עם פתיחת שבוע המסחר.

גאון בית השקעות: פתיחה חיובית בוול סטריט עשויה להוביל לעליות בת"א

צחי ליבוביץ', מנהל תחום ניהול תיקים בגאון בית השקעות, התייחס היום למסחר בבורסה ואמר כי "הורדת הדירוג לשטרי ההון וכתבי ההתחייבות הנדחים של בנק הפועלים הייתה צפויה ומגולמת כבר בשוק, וניתן לראות זאת בהתנהגות שוק האג"ח הקונצרניות, אשר נסחר ביציבות היום".

"המגמה שמאפיינת היום את המסחר, בהמשך לימים האחרונים, היא 'יישור קו' של הבורסה בת"א עם שוקי העולם, לאחר החוסן שהפגין השוק המקומי במשך כחודש. החוזים בוול סטריט יורדים בלמעלה מ-1% והדבר מקרין לשלילה על הבורסה, אולם השעה עדיין מוקדמת בארה"ב ובמידה והחוזים יתקנו מעלה לקראת הפתיחה, השוק המקומי יקזז את הירידות כיוון שעיקר הירידות כתגובה לסנטימנט השלילי בסוף השבוע התרחשו אתמול", הוסיף ליבוביץ'.

המעו"ף נחלש ב-0.3% ל-637.5 נק', ת"א-100 איבד 0.1% ל-579.11 נק', תל-טק15 עלה ב-1.5% ל-147.48 נק', מדד הבנקים נסוג ב-3.2% ל-522.34 נק', מדד הנדל"ן 15 סיים בירידה של 1.5% ל-147.74 נק'

מניות בכותרות

סלקום דיווחה היום בבוקר על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008 ולשנת 2008 כולה. החברה דיווחה על שנת שיא עם עלייה של 6.1% בהכנסות ועלייה של כ-12% ברווח הנקי שהסתכם בכ-985 מיליון שקל.

הבנקים הגדולים - לאומי , פועלים , דיסקונט , והבינלאומי , למעט מזרחי טפחות , הודיעו אתמול בערב (א') למשרד האוצר כי ישתתפו בתוכנית הערבויות לבנקים. במסגרת התוכנית תינתן ערבות מדינה לבנקים לגיוס אג"ח בהיקף של עד 6 מיליארד שקל. האג"ח שיגויס ישמש כהון משני עליון והערבות תהיה בשיעור של 95% מהסכום שיונפק. המועד האחרון בו יוכלו הבנקים להשתמש בערבויות הוא 30 בספטמבר. את תוכנית הערבויות מוביל החשב הכללי שוקי אורן.

מניית נקסטקום ריכזה עניין בעקבות חוזה של 9 מיליון דולר שזכתה בו החברה לפריסת רשת תקשורת באפריקה.

מנכ"ל צים דורון גודר, התפטר אתמול מתפקידו עקב "הבדלי גישות בהיערכות למשבר הכלכלי העולמי", הפסקת כהונתו של גודר, כמנכ"ל זרוע הספנות של קבוצת החברה לישראל , תיכנס לתוקפה לאחר שימונה מנכ"ל במקומו, ולאחר שתיערך חפיפה עם המנכ"ל החדש.

חברת כור , שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר מכרה את שטחיה במגדל פלטינום בתל אביב תמורת כ-23 מיליון שקל לטדי שגיא, הבעלים של חברת ההימורים באינטרנט, פלייטק .

חברת ב.ס.ר פרויקטים שבשליטת נחשון קיוויתי וחברת נכסי אריאל מכרו את חלקן בקומת המסחר של פרויקט הכיכר ברמת החי"ל תמורת 9.5 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". פרויקט הכיכר ממוקם ברחוב הברזל 38 ושטחו הכולל מסתכם בכ-13 אלף מ"ר. מעל לקומת המסחר קיימות עוד שש קומות משרדים בהן מושכרים שטחים בין היתר לעיתון "כלכליסט" ולחברות היי-טק ומשרדי עורכי דין.

מעריב וחברת נכסים ובנין כינסו היום כל אחת בנפרד אסיפת בעלי מניות של החברה.

אג"ח בכותרות

חברת אופק נדל"ן כינסה היום אסיפת מחזיקי אג"ח של החברה .

אפריקה נכסים ביצעה היום פידיון מוקדם לאג"ח של החברה .

[לאתר המעו"ף]