חוזה של 9 מיליון דולר לנקסטקום - המניה מזנקת ב-60%

נקסטקום זכתה בפרויקט הקמת תשתית במערב אפריקה בהיקף ראשוני של 9 מיליון דולר ואופציה להרחבתו לכ-20 מיליון דולר

המשקיעים בבורסה בת"א ממשיכים בחיפוש אחר מניית היתר התורנית שתבצע קפיצה משמעותית לערכה ותספק רווח מהיר.

אחרי עשות והתכוף הודיעה היום חברת נקסטקום המתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ורשתות תקשורת קוויות ואלחוטיות, הודיעה היום כי זכתה בפרויקט לביצוע עבודות תשתית במערב אפריקה בהיקף של כ-9 מיליון דולר. ההסכם, שנחתם בין הצדדים, מותיר אופציה להרחבת הפרויקט, כך שפוטנציאל ההכנסות בו עבור נקסטקום עשוי אף להכפיל עצמו לכ-20 מיליון דולר על פני שנתיים. פרויקט התשתית הינו עבור רשות ממשלתית במערב אפריקה וביצועו צפוי להתחיל בסוף הרבעון השני של 2009.

לחברה שווי שוק מוערך של כ-14.1 מיליון שקל, מכאן שחוזה בהיקף זה נחשב לחוזה גדול לחברה בדומה לחוזים של עשות והתכוף שהיו גדולים בכמה מדינות מהחוזים הקודמים של החברות.

המשקיעים בבורסה בת"א לא נשארו אדישים ומזניקים את מניית החברה בבורסה בזמן כתיבת שורות אלה בכ-60%.

מנכ"ל נקסטקום, שלומי אשכנזי, ציין כי "העובדה שנקסטקום נבחרה להוביל פרויקט בסדר גודל שכזה היא עדות להערכה המקצועית וההנדסית שרוכש השוק לנקסטקום. חברת נקסטקום השכילה בשנה האחרונה למנף את הניסיון הרב שלה בביצוע פרויקטים לתכנון והקמת תשתיות תקשורת בארץ גם לטובת הפעילות בחו"ל, וההסכם הנוכחי במערב אפריקה הוא המשך ישיר למהלך אסטרטגי זה.

"האסטרטגיה העסקית שהגדרנו להרחבת פעילות החברה בחו"ל מוכיחה את עצמה, ונקסטקום תמשיך להרחיב ולפתח את פעילותה בחו"ל כמנוע צמיחה נוסף. ב-2008 זכתה חברה בת שלנו בפרויקט אספקה והתקנה של אתרי תקשורת בגאנה ב-4 מיליון דולר. ב-2009 זכתה החברה בשלב נוסף של הפרויקט בסכום של כ-2 מיליון דולר, וחברה בת אחרת זכתה בפרויקט לאספקה והתקנה של אתרי תקשורת בסנגל ב-1 מיליון דולר".

נקסטקום הציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 זינוק של 45% בהכנסות לכ-165 מיליון שקל. החברה עברה ב-2008 לרווח תפעולי, והיא ממשיכה לשפר את שורת הרווח התפעולי בעקביות. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכם ב-6.7 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל.