מדד ORS: ירידה של 9.2% בביקוש לעובדים בפברואר בהשוואה לינואר

המדד רשם ירידה של 19% לעומת פברואר אשתקד ; בחודש החולף, על כל משרה פנויה התחרו כ-3 מחפשי עבודה

[להרשמה לניוזלטר קריירה ותעסוקה]

חודש נוסף של האטה בשוק התעסוקה: מנתוני מדד ביקוש התעסוקה של ORS לחודש פברואר עולה כי הביקוש לעובדים ירד ב-9.2% בהשוואה לינואר, ורשם ירידה של 19% לעומת פברואר אשתקד.

עוד עולה מן המדד כי בחודש החולף, על כל משרה פנויה התחרו כ-3 מחפשי עבודה.

לאחר חודשיים רצופים של ירידות בביקושים במגזר הפיננסים, הבנקאות והביטוח, נרשמה בחודש פברואר עלייה של 60% בביקוש המעסיקים לעובדים, לעומת חודש ינואר. עם זאת, בהשוואה לחודש פברואר 2008, נרשם קיטון של 40% בביקוש לעובדים במגזר זה.

(עדכון) בתחום המכירות נרשם בפברואר קיטון של 1.7% בביקוש לעובדים לעומת ינואר, אולם בהשוואה לפברואר אשתקד, חלה עלייה של 101% בביקוש לעובדים בתחום זה.

בתחום שירות לקוחות נרשם בחודש פברואר גידול של 4.7% בביקוש לעובדים בהשוואה לינואר, וירידה של 36% לעומת פברואר המקביל אשתקד. הביקוש לעובדי אדמיניסטרציה ירד בפברואר ב-23% לעומת ינואר. בהשוואה לפברואר המקביל אשתקד מתקבלת ירידה חדה עוד יותר בביקוש לעובדים, בשיעור של 67%.

בתפקידי ניהול נרשם בחודש פברואר קיטון של 4.7% בביקוש לעובדים לעומת ינואר, וכן נרשמה ירידה של 20% בביקושים בהשוואה לפברואר 2008.

במקביל לעלייה בביקוש לעובדים במגזר הביטוח, הבנקאות והפיננסים, נרשמה בחודש פברואר ירידה של 12% בביקושי מחפשי העבודה לתעסוקה בתחום זה.

לדברי אורנה לנדאו, סמנכ"ל פיתוח עסקי וארגוני ב-ORS, "התחרות על כל משרה פנויה במשק ממשיכה להיות מאתגרת עבור מחפשי העבודה, אם כי תחומי המכירות ושירות הלקוחות ממשיכים לשמור על יציבות, בעוד החברות במשק נערכות להמשך המאבק על כיסם של הלקוחות בשנת מיתון זו. הגידול בביקוש לעובדים בתחום הבנקאות הונע בעיקר מגיוס בנקאים פרונטליים, וזאת גם כן כחלק משימת הדגש על שיפור השירות ללקוחות".

לנדאו מוסיפה כי "כמות מחפשי העבודה לתעסוקה בתחום הפיננסי ממשיכה לרדת, בעקבות משבר האשראי, שנמשך כבר חודשים רבים. על כל משרה פנויה בתחום זה מתחרים למעלה מ-2 מחפשי עבודה".