מחיר החוזים העתידיים על "מדד הפחד" מצביע: השוק הדובי ימשך לפחות שנתיים

הפרמיה לרכישת אופציה על מדד ה-VIX בבורסת האופציות בשיקאגו עלתה למחיר כפול מהרמה הממוצעת של המדד בעשור האחרון.

מחיר החוזים העתידיים על "מדד הפחד" מצביע על כך שהשוק הדובי ימשך לפחות שנתיים, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". הנתונים עולים מהפרמיה לרכישת אופציה על מדד ה-VIX בבורסת האופציות בשיקאגו - אשר עלתה למחיר כפול מהרמה הממוצעת של המדד בעשור האחרון.

מכאן, שהשוק הדובי, על פי נתוני המסחר בחוזים על מדד הפחד, ימחקו הון מניות בסך 10.4 טריליון דולר עד סוף 2010. "ישנה פאניקה אמיתית בשווקים", אמר לסוכנות הידיעות פיטר סורנטינו בהאנטינגטון ניהול נכסים. "חלק ממשקיעי האופציות מעוניינים לקנות ביטוח לטווח-ארוך בכל מחיר. הם פשוט איבדו תקווה".

על-פי נתוני "בלומברג", החוזים העתידיים המגנים מפני ירידה במדד S&P 500 לשנתיים נסחרים תמורת פרמיה של 15.16 אלף דולר (!), פי 2.21 מהפרמיה ב-2007, מה שמצביע על המשך הירידות בשנתיים הקרובות, כאמור לעיל. רק בשבוע שעבר אמר יו"ר הפדרל ריזרב - הבנק המרכזי האמריקני, בן ברננקי, כי כלכלת מדינתו נמצאת תחת "התכווצות חמורה" שעשויה לזלוג לשנה הבאה, אלא אם כן הפעולות להצלת המערכת הפיננסית יתחילו לשאת פרי.

ה-S&P 500 ירד ב-53% מאז רשם את השיא באוקטובר 2007. באשר לתנודתיות הנגזרת מהאופציות על מדד הפחד על ה-S&P 500 לשנתיים, הרי שזו רשמה שיא בנובמבר האחרון, ברמת 43.58 נקודות - ולא ירדה מ-30 נקודות מא\ז. התנודתיות הנגזרת מהווה את המשתנה העיקרי בקביעת תמחור של אופציה.