סיסקו מוכרת את אחזקותיה בווקלטק תמורת 670 אלף דולר

מכירת פטנטים סייעה לווקלטק לעבור לרווח ב-2008 ; עידו גור, נשיא ומנכ"ל החברה: "לפטנטים שנמכרו אין כל השפעה תפעולית על החברה"

בחודשים האחרונים הגדילה ווקלטק את כמות המזומנים שבקופתה, והיום נמצא שימוש לחלק מהם. החברה הודיעה היום שתרכוש את מניותיה שמוחזקות בידי סיסקו , תמורת כ-670 אלף דולר.

המחיר בעסקה הוא 40 סנט למניה, גבוה ב-3 סנט ממחיר השוק. יצרנית ציוד התקשורת האמריקנית סיסקו, מחזיקה בכ-1.7 מיליון מניות ווקלטק, שהן 22.7% מהון המניות של החברה. היא מחזיקה במניות ווקלטק בעקבות השקעתה ההיסטורית בחברת Tdsoft, שמאוחר יותר התמזג עם ווקלטק.

סיסקו השקיעה בשלהי ימי הבועה כ-20 מיליון דולר בטידיסופט, לפי שווי של כ-300 מיליון דולר, והערכות בשנים שלאחר מכן דיברו על רצונה של סיסקו לרכוש את כל מניות טידיסופט. שמונה שנים אחרי, ווקלטק ששווייה כ-3 מיליון דולר רוכשת את האחזקות תמורת פחות ממיליון דולר. בקופתה של ווקלטק יש כ-15.5 מיליון דולר, רובם הגיעו ממכירת 15 פטנטים תמורת 14.9 מיליון דולר נטו.

"החלטת הדירקטוריון היא הבעת אמון מלאה בהנהלת החברה החדשה ובעתיד ווקלטק", אמר יו"ר החברה, אילן רוזן. הוא הוסיף שרכישת המניות במחיר שנקבע היא אופציית השקעה אטרקטיבית ומטרתה להעלות את ערך אחזקותיהם של כל בעלי המניות בחברה.

ווקלטק היא חלוצת תחום ה-VoIP, העברת קול על-גבי הרשת. החברה מפרסמת היום גם את הדו"חות הכספיים לסיכום 2008. הכנסות החברה צמחו ב-2008 ב-6% ל-6.1 מיליון דולר, מתוכן 1.5 מיליון דולר היו ברבעון האחרון. מכירת הפטנטים הובילה למצב חריג בדו"חות החברה, ובשורת ההוצאות התפעוליות נרשם סכום חיובי של 508 אלף דולר.

מכירת הפטנטים גם מסדרת את השורה התחתונה של ווקלטק, כשברבעון האחרון היא רשמה רווח נקי בסך 533 אלף דולר, ובשנה כולה - 3.7 מיליון דולר. זאת בהשוואה להפסד של 14.2 מיליון דולר ב-2007. ווקלטק הכירה בירידת ערך של מוניטין בסך 4 מיליון דולר ב-2008 - גבוה משווי השוק של החברה. הרווח השנתי Non-GAAP הגיע ל-9.4 מיליון דולר.

"מכירת חלק מהפטנטים ב-2008 מאפשרת לווקלטק להיכנס לשנת 2009 עם קופת מזומנים שתאפשר לנו לממש בהצלחה את התוכנית האסטרטגית שלנו להמשך צמיחת החברה ולמעבר לרווחיות", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, עידו גור. "לפטנטים שנמכרו אין כל השפעה תפעולית על החברה, ולווקלטק עומדת הזכות לעשות בפטנטים שימוש ללא כל הגבלה". הוא הוסיף שהחברה עברה בחודשים האחרונים שינויים ארגוניים והתייעלות, שאת תוצאותיהם ניתן יהיה לראות במהלך 2009. "יחד עם תשומת הלב הניהולית לסעיף ההוצאות, ווקלטק מתכוונת להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה בעיקר בשוקי היעד של רוסיה ואפריקה ולהבטיח את צמיחת החברה ב-2009", סיכם גור.