ההתאחדות לכדורגל לא מחכה: חילטה מצ'רלטון 6 מיליון שקל

חילוט הערבויות בוצע לאחר שצ'רלטון, מפעילת ספורט 1 וספורט 2, סירבה להעביר את אחד התשלומים עבור זיכיון השידורים של משחקי ליגת העל בכדורגל ; ההתאחדות ביקשה למנות בורר לסכסוך בין הצדדים

מחריף העימות בין ההתאחדות לכדורגל לבין חברת צ'רלטון בנושא התשלום עבור שידורי המשחקים של ליגת העל לעונת 2008/09. אחרי שסירבה להעביר להתאחדות לכדורגל את התשלום השלישי מתוך ארבעה עבור זיכיון השידורים של ליגת העל לעונה הנוכחית, חילטה ההתאחדות לכדורגל באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס נאמן ערבויות בסכום של 6 מיליון שקל מחברת צ'רלטון.

מדובר במחצית מסכום הערבות הבנקאית שעומדת על כ-12 מיליון שקל. במקביל לחילוט, פנתה ההתאחדות לכדורגל ללשכת עורכי הדין בבקשה למנות בורר לסכסוך בינה ובין חברת צ'רלטון כדי לנסות ולהגיע לפשרה.

הפיצוץ בין הצדדים החל לפני כחודשיים לאחר שצ'רלטון הודיעה כי היא מפסיקה לשלם באופן חד-צדדי את התשלום להתאחדות לכדורגל. בהתאחדות טענו כי צ'רלטון מנסה לפעול בדרך זו בניסיון להפעיל לחץ על ההתאחדות כדי שזו תפחית מהסכום הכולל עליו התחייבה בהסכם.

ההסכם של צ'רלטון מול ההתאחדות כולל את משחקי ליגת העל, ללא המשחק המרכזי, המשודרים בערוצים ספורט 1 וספורט 2 של צ'רלטון. בעבור זכויות אלה משלמת צ'רלטון על-פי הערכות סכום של כ-26 מיליון שקל בשנה, ב-4 תשלומים. ההסכם בין הצדדים הוא לשלוש שנים נוספות, מלבד העונה הנוכחית.

זו לא הפעם הראשונה שההתאחדות לכדורגל מפעילה העונה חילוט ערבויות כנגד גורמי שידור. הפעם הקודמת היתה כנגד ערוץ הספורט עבור סכום של 2.4 מיליון שקל. בנוסף, ההתאחדות הטילה צו עיקול בסך 7.5 מיליון שקל על נכסי ערוץ 10, בגין הפסקת התשלומים עבור הזיכיון לשידור המשחק המרכזי בליגת העל.

בסך-הכל אמורה ההתאחדות לכדורגל להכניס העונת 2007/08 סכום של כ-17.5 מיליון דולר מהסכמי טלוויזיה. עם זאת, ההערכות הן שבמכרז הקרוב שייערך בקיץ הסכום יהיה נמוך ב-30%-25%.

רוצה לקבל לתיבת המייל שלך את כל העדכונים הכלכליים מהכדורגל הישראלי? הירשם עכשיו בחינם לניוזלטר והתראות ספורט של גלובס