משרד התקשורת: ההפרדה המבנית בסלולר תטופל השנה

הסוגיית התחזקה בעקבות כניסת החברות לתחום האינטרנט: פרטנר עושה זאת באמצעות הקמת פעילות ISP (אספקת אינטרנט), ואילו סלקום עושה זאת באמצעות שירות חדש של מודם סלולרי שמשמש כנתב ביתי

הכניסה של סלקום לתחום האינטרנט הביתי, במסגרת שירות חדש שהחלה לשווק לאחרונה, מציפה מחדש את השאלה סביב נושא ההפרדה המבנית בחברות הסלולר בין פעילות הליבה שלהן לבין פעילותן כחברות המספקות שירותי אינטרנט.

בכיר במשרד התקשורת אומר כי אין ספק שנושא ההפרדה המבנית בסלולר יהיה אחד הנושאים החשובים שיעסיקו את המשרד לאחר כניסתו של שר חדש לתפקיד וזה יהיה נושא שיידרשו בו הכרעות.

סוגיית ההפרדה המבנית בפעילות חברות הסלולר התחזקה בעקבות כניסת החברות לתחום האינטרנט: פרטנר עושה זאת באמצעות הקמת פעילות ISP (אספקת אינטרנט) ואילו סלקום עושה זאת באמצעות שירות חדש של מודם סלולרי שמשמש כנתב ביתי, שאליו ניתן לחבר כמה מחשבים ולגלוש באמצעות הרשת הסלולרית. כל זאת ביחד עם חבילת דקות אטרקטיבית לטלפוניה.

במשרד התקשורת התקבלו פניות של מפעילות שדורשות התערבות אגרסיבית של המשרד על מנת למנוע את התפשטותן של חברות הסלולר לתחום האינטרנט, מה שפוגע בדרך בשוק ספקיות האינטרנט. ספקיות אלה דורשות ממשרד התקשורת לאפשר לכל לקוח לבחור את ספקית האינטרנט שלו גם כשהוא משתמש בשירותים של אינטרנט סלולרי לבית באמצעות נתב ייעודי כמו של סלקום, וגם כשהוא משתמש במכשיר הסלולרי שלו לצורך גלישה באינטרנט.

גם פלאפון ופרטנר מתכוונות להיכנס לתחום זה, על רקע כניסתה של סלקום, וכן על רקע העובדה שהרשתות הסלולריות הופכות להיות הרבה יותר מהירות מבעבר.