אייל הרצוג: "גוגל לא טעו כשרכשו את YouTube - למרות שהם עדיין לא עושים מזה כסף"

מייסד אתר שיתוף קבצי הווידיאו מטהקפה בכנס האינטרנט: "כולם מחפשים את נוסחת הקסם לפרסום בווידיאו, אבל אנחנו מגלים כי וידיאו ממומן מתחיל לתפוס, והמשתמש לפעמים בוחר לגשת מרצונו לאתר של המפרסם"

"השאלה החשובה היא איך מודדים באינטרנט מה עושה היוזר ואיך יודעים מה מעניין אותו באינטרנט", כך אמר יוסי תאגורי מנוקונומי, בכנס האינטרנט השנתי שנערך היום (ב'), בפאנל: "הכל רייטינג? מודלים עסקיים באינטרנט". את הפאנל הנחה מייקל אייזנברג, שותף בקרן ההון סיכון בנצ'מרק קפיטל, בניסיון למצוא כיצד ניתן לעשות כסף באינטרנט, כאשר כל השירותים מוצעים למשתמש הקצה בחינם.

אייל הרצוג, מייסד אתר שיתוף קבצי הווידיאו מטהקפה, אמר כי הוא "לא חושב שגוגל עשו טעות כאשר רכשו את יו-טיוב, למרות שהם עדיין לא מצליחים לעשות מזה כסף. הווידיאו און-ליין משנה כבר עכשיו את דפוסי הצריכה באינטרנט". הרצוג סיפר כי אחד מבעלי האולפנים הגדולים ביותר בארה"ב סיפר לו כי הפרסומת המקוונת, שנועדה לקדם את הסרט, הגדילה את שיעור המודעות של הציבור מ-11% ל-25%.

לדברי הרצוג, "כולם עדיין מחפשים את נוסחת הקסם לפרסום בווידיאו, אבל אנחנו מגלים שווידיאו ממומן מתחיל לתפוס, והמשתמש לפעמים בוחר לגשת מרצונו לאתר של המפרסם. זה מזכיר קצת את מודל הפרסום של גוגל".

אייל מגן, ממייסדי Gigya, אמר כי הוא מאמין שבעתיד הקרוב נראה מוצרים שמתפקדים כפרסומות לכל דבר, ולא נראה רק פרסומות שמולבשות על המוצר. "חייבים להתאים את התוכן לפרסומת, וזה מזכיר את המודל העסקי שלנו: הווידג'טים (מעין תוכנות יישום קטנות שמאפשרות למשוך נתונים ממקומות אחרים ברשת, נ"פ) משמשים בהרבה מקרים כתוכן ממותג, והגולשים אוהבים את זה".

שגיא חמץ, מנכ"ל בלינק, אמר כי "2009 תהיה שנה נוראה, זה ברור, אבל גם שנה אדירה להזדמנויות באינטרנט. לצערי לא עבור האינטרנט הישראלי. בעלי המדיה בישראל ובעלי חברות האינטראקטיב נרדמו במדידה. אם הם לא היו נרדמים במדידה, 2009 הייתה הזדמנות עצומה. מפרסמים מסתכלים עכשיו על כל שקל שהם שמים, והמדידה הייתה מאוד מתאימה לצורך הזה. אם הייתה מדידה בישראל ופרסום מטורגט, שוק הפרסום הישראלי היה מצליח".

מגן התייחס למודל של רכישת מוצרים וירטואליים, ואמר "שזה אחד המודלים שצומחים הכי הרבה באינטרנט, והוא שייך בעיקר לשוק הגיימינג, העולמות הווירטואליים והרשתות החברתיות".

כמעט כל הטראפיק של האינטרנט הישראלי עובר דרך המערכת שלנו", הוסיף תאגורי, בהתייחסו למוצר שמפתחת החברה, אשר מאפשר לדעת מה הגולשים עושים בכל אתר ואתר. "יש המון חברות שהציעו לנו כסף תמורת המידע הזה, אבל זה כמובן משהו שאנחנו לא עושים".