טויוטה מבקשת הלוואה בסכום של 2 מיליארד דולר; צפויה לדווח על ההפסד הראשון מזה 59 שנה

[לבורסות בעולם] טויוטה, יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה לדווח על הפסד של 3.6 מיליארד דולר ; החברה עלולה לצמצם את היקף ייצור המכוניות ב-12% בשנה הפיסקלית הבאה ; ירידות שערים באסיה

החטיבה הפיננסית של טויוטה מבקשת מהבנק היפני לשת"פ בינלאומי (JBIC), הלוואה בסך 2 מיליארד דולר, לאחר שמשקיעים פרטיים דרשו ריבית הגבוהה ב-50% על אג"ח של החברה. HSBC מובילה את הירידות בבורסות אסיה.

יצרניות כלי רכב נוהגות לגייס הון באמצעות מכירת אג"ח קונצרניות והענקת הלוואות ללקחותיהם. ההלוואה אותה מבקשת טויוטה תעזור לה להעניק הלוואות ללקוחותיה בצפון אמריקה.

בחודש שעבר, טויוטה מכרה 80 מיליארד ין באג"ח לעשר שנים עם תשואה של 2.012%, בהשוואה למכירת 150 מיליארד ין באג"ח לעשר שנים עם תשואה של 1.337%, באוגוסט 2002.

טויוטה, יצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם, צפויה לדווח על הפסד של 3.6 מיליארד דולר (350 מיליארד ין) - ההפסד הראשון מזה 59 שנה. כך מדווח עיתון "ניקיי" היפני.

החברה עלולה לצמצם את היקף ייצור המכוניות ב-12% בשנה הפיסקלית הבאה. מנכ"ל ניסן , קרלוס גהוסן, אמר כי מכירות כלי הרכב ברחבי הגלובוס צפויות לרדת ב-14% ל-55 מיליון יחידות ב-2009.

עוד בתעשיית הרכב: ג'נרל מוטורס עשויה לרכוש את חטיבת ההיגוי של דלפי (סימול: DPHIQ).