המלט של IDB סוגרת את פעילות הייצור ביפן ומפרסמת אזהרת רווח: תפסיד 10 מיליון דולר ברבעון

המפעל ביפן, המעסיק כ-50 עובדים, מייצר רכיבים המיועדים בעיקר לתעשייה המוליכים למחצה שנמכרו ללקוחות ביפן שנכנסה למיתון עמוק ; החברה תרכז את פעילות הייצור בישראל

חברת המלט , מקבוצת IDB באמצעות דיסקונט השקעות (46.3%) העוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, הודיעה הבוקר כי לאור המשבר העמוק הפוקד את יפן היא החליטה לסגור את מפעל הייצור של חברת הבת במדינה.

המפעל, המעסיק כ-50 עובדים, מייצר רכיבים המיועדים בעיקר לתעשייה המוליכים למחצה שנמכרו ללקוחות ביפן שנכנסה למיתון עמוק. לאחר סגירת המפעל בפועל, תרכז המלט את כלל הייצור של הקבוצה בישראל.

בעקבות סגירת הייצור ביפן ולנוכח העמקת המשבר הכלכלי העולמי, מעריכה המלט כי התוצאות העסקיות של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2008 יסתכמו בהפסד של כ- 10 מיליון דולר - הפסד הנובע בעיקרו מירידה בערך נכסי החברה הבת בעקבות המשבר. החברה מעריכה ששנת 2008 כולה תסתיים בהפסד נקי בסך של כ- 6 מיליון דולר. בנוסף צפויה המלט לרשום הוצאות נוספות בסך של כ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009 לאור סגירת פעילות הייצור.

שמואל טופז, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המלט, מסר כי "גם חברת המלט נאלצת לשלם את מחיר המשבר העמוק מאז ומעולם בכלכלה היפנית. ההתאמה המהירה והחדה אותה מבצעת המלט במהלך הייצור לאור המשבר ביפן - תיצור את ההובלה בהזדמנויות שיבואו לאחריו".

הנהלת ודירקטוריון החברה עוקבים בשבועות האחרונים אחר ההתפתחויות הכלכליות ביפן. בסוף בפברואר בפרסום הבנק המרכזי של יפן (BOJ) את סקירתו החודשית המסכמת את הפעילות הכלכלית ביפן ברבעון האחרון של 2008. התוצאות היכו בהלם את כולם. הירידה בייצוא בחודש דצמבר היתה 35% ובחודש ינואר 45.7%. סה"כ כל הייצור התעשייתי ירד לשפל הנמוך ביותר בתולדות יפן.

יואב בורגן, מלידר שוקי הון, אמר כי התחזיות באשר להתאוששות הצפויה בסגמנט המוצרים האולטרה-נקיים של המ-לט (28% מסך מכירות הרבעון השלישי) הינן עגמומיות למדי: אין מקום לצפות להתאוששות מהותית במהלך השנה הקרובה.

"די אם נציין את התחזית של חברת Lam Research אחת מיצרניות הציוד הגדולות לתעשיית המוליכים למחצה, לפיה השפל הנוכחי בענף צפוי להימשך לפחות 6-8 רבעונים נוספים". לידר שוקי הון הותירו את ההמלצה על "תשואת שוק", כשבכוונתם לפרסם מחיר יעד חדש לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של המלט לרבעון הרביעי, במהלך השבוע הבא.