בדרך לארץ: הגרסה האירופית של הטויוטה פריוס החדשה

יותר כוח, יותר חיסכון, יותר תחכום באריזה חיצונית דומה למדי ; צריכת הדלק הרשמית: 24 ק"מ לליטר

כ-45 אלף מכוניות היברידיות מטיפוס טויוטה פריוס כבר נעות כיום על כבישי אירופה, מתוכן קרוב ל-2,000 על כבישי הארץ. את המומנטום הזה תנסה טויוטה לשמור עם הגרסה האירופאית של הפריוס החדשה, שנחשפת בז'נבה.

השינוי המרכזי מתחת למכסה המנוע הוא מעבר למנוע נקי בנפח 1.8 ליטר, שבגרסתו האירופאית מייצר 134 כ"ס 22% יותר מקודמו. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 24 ק"מ לליטר, ואילו הפליטה הרשמית ירדה ב-14% ל-89 גרם CO2 לקילומטר בלבד.

טויוטה פריוס

עם זאת, הפליטה והחיסכון תלויים באופי הנהיגה וכעת עומדים לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה בלחיצת כפתור: נסיעה על חשמל בלבד, עם טווח משופר משמעותית ביחס לדגם היוצא, מצב חיסכון, שמאפשר להשיג את הנתונים הרשמיים המוצהרים, ומצב "כוח" למי שאצה לו הדרך ומוכן להקריב את הצריכה/פליטה לטובת ביצועים.

טויוטה פריוס

המימדים החיצוניים ובסיס הגלגלים נותרו כמעט ללא שינויים כי העיצוב החיצוני אווירודינמי יותר ותא המטען גדול יותר משמעותית. ברשימת הגאדג'טים אפשר למצוא בין השאר אופציה לגג נפתח, שלתוכו הוטמעו פאנלים סולאריים לייצור חשמל, שמסייעים לפעולת המזגן גם מבלי שמנוע הבנזין יפעל. לישראל תגיע הפריוס החדשה ברבעון השלישי של השנה.

טויוטה פריוס

לכל החידושים מתערוכת ז'נבה