מיקרוסופט מריצה פיילוט למנוע חיפוש חדש בשם Kumo.com

מנוע החיפוש החדש יהיה נגיש בינתיים לעובדי החברה בלבד, אך הוא עשוי בסופו של דבר לשמש ככלי בידי מיקרוסופט, במסגרת התחרות בשוק החיפוש המקוון בה היא נמצאת בעמדת נחיתות מול גוגל ויאהו

במזכר שהפיצה לעובדיה הודיעה מיקרוסופט כי בתקופה הקרובה תשתמש החברה ברשת הפנימית שלה על מנת לנסות מנוע חיפוש חדש שיצרה בשם Kumo.com.

מנוע החיפוש יהיה נגיש בינתיים לעובדי החברה בלבד, אך הוא עשוי בסופו של דבר לשמש ככלי בידי מיקרוסופט במסגרת התחרות בשוק החיפוש המקוון בה היא נמצאת בעמדת נחיתות מול גוגל ויאהו .

"Kumo.com יהיה קיים רק במסגרת הרשת הפנימית של החברה, וכדי שנוכל לקבל היזון חוזר מספק עליו, ננתב אתכם אליו בימים הקרובים", כתב מנהל חטיבת החיפוש המקוון של מיקרוסופט, סאטייה נאדלה, במזכר.

נאדלה הביע את אמונו ביתרון שיש ל-Kumo.com על פני מנועי החיפוש האחרים הקיימים ברשת. "אנו מאמינים שנוכל להעניק חוויית חיפוש מקוון יעילה יותר, כזו שתעזור לכם לא רק למצוא את מה שחיפשתם אלא גם להשלים את משימותיכם", כתב.

בשנה האחרונה מנסה מיקרוסופט לשפר עמדות בתחרות בשוק החיפוש המקוון, שהולך ומתברר כזירת מאבק עיקרית בין חברות הטכנולוגיה הגדולות, במיוחד לאור נסיונותיה האחרונים של גוגל לנגוס בנתח השוק של מיקרוסופט בתחום התוכנה, בו היא נהנית מהגמוניה כמעט מוחלטת.

את עיקר מאמציה ריכזה מיקרוסופט עד עתה בנסיונות להשתלטות על יאהו, אך המשא ומתן בין שתי החברות הסתיים בשנה שעברה ללא תוצאות. עם זאת, הודיעו לאחרונה נציגים משתי החברות כי הם אינם פוסלים שיתוף פעולה בעסקי החיפוש המקוון.