המיתון מגיע לבאפט: ברקשייר האת'וואי מפטרת עובדים וסוגרת מפעלים

בסוף השבוע דיווחה ברקשייר כי רווחיה נפלו ב-96% ברבעון הרביעי ל-117 מיליון דולר ; זהו הרבעון החמישי ברציפות שבו מדווחת חברת האחזקות על ירידה ברווחים

ברקשייר האת'אווי , חברת האחזקות של המיליארדר וורן באפט, אשר ב-2008 רשמה את התוצאות הפיננסיות הגרועות בתולדותיה, הודיעה על פיטורים של עובדי ייצור וסגירת מפעלים.

בדו"ח השנתי שהגישה ברקשייר לרשות ני"ע האמריקנית, היא דיווחה כי בשנה שעברה, הפחיתה ב-16% את מצבת העובדים בחברת הבנייה, קלייטון הומס, ו-Shaw Industries יצרנית השטיחים הגדולה בארה"ב, הפחיתה את מספר העובדים ב-6.2%.

בדו"ח נאמר עוד כי "חברותיה התפעוליות של ברקשייר ימשיכו לנקוט צעדים לצמצום עלויות, בתגובה למצב הכלכלי הנוכחי, כולל קיצוץ בתפוקה ובהשקעות הוניות, סגירת מפעלים ופיטורים. זאת, על מנת לקזז חלקית את הירידות בביקושים".

בסוף השבוע דיווחה ברקשייר כי רווחיה נפלו ב-96% ברבעון הרביעי ל-117 מיליון דולר, מ-2.95 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2007. זהו הרבעון החמישי ברציפות בו חברת האחזקות מדווחת על ירידה ברווחים - התקופה הארוכה ביותר של שחיקה ברווחים מזה 17 שנה.

באפט אמר כי 2008 היתה השנה הקשה ביותר לחברת האחזקות, והוסיף כי מצבה של הכלכלה האמריקנית ימשיך להיות "איום ונורא" במהלך 2009.