התאגיד 3M מקים חטיבה לאנרגיה מתחדשת במיליארד דולר

ב-3M מצפים שהחטיבה תגלגל מיליארדי דולרים בתוך חמש שנים ; הכוונה היא להתמקד באנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, אנרגיה גיאותרמית וביו-דלק

תאגיד 3M העולמי, המפתח מוצרים ורכיבים לתעשיות שונות, מרחיב את פעילותו גם לקלינטק ומקים בהשקעה של יותר ממיליארד דולר חטיבה לתחום האנרגיה ממקורות מתחדשים. כך נודע ל"גלובס". החטיבה החדשה תעסוק בפיתוח וייצור טכנולוגיות לשוק האנרגיה החלופית.

עמית חיות, מנהל פיתוח שווקים חדשים ב-3M ישראל, אישר את הפרטים וציין כי הזרוע הישראלית "נמצאת במו"מ עם גורמים מקומיים שונים לשיתופי פעולה".

ב-3M מצפים שהחטיבה תגלגל מיליארדי דולרים בתוך חמש שנים. הכוונה היא להתמקד באנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, אנרגיה גיאותרמית וביו-דלק, כשהחטיבה תתחלק לשתי יחידות - ייצור אנרגיה וניהול אנרגיה. בתחום ייצור האנרגיה תספק 3M פתרונות בתחום ניהול חום ואור ושיפור המוצרים, שאמורים להפחית את עלות ייצור האנרגיה.

עד כה, החברה עסקה בריכוז אור לתעשיית האנרגיה הסולארית, ובייעול הפקת האנרגיה מטורבינות רוח. בתחום ניהול האנרגיה רשמה החברה פטנט על ציפוי חלונות כבר ב-1966 ולטענתה מוצריה מסייעים בהפחתה של עד 66% מקרני השמש האולטרה-סגולות החודרות לבניינים ולמכוניות, וכך קטנים הוצאות המיזוג וצריכת החשמל.