חממת היי-סנטר מתחילה לפעול: משקיעה 4 מיליון שקל ב-3 מיזמים; תשקיע בקרוב 10 מיליון שקל נוספים

יעל מיטלמן, מנהלת חממת היי-סנטר, מבטיחה כי "במהלך שנת 2009 תשקיע החממה 30 מיליון שקל במיזמים חדשים"

חממת Hi-Center בחיפה פותחת את הכיס. 3 מיזמים חדשים קיבלו את אישור המדען הראשי ומתחילים את פעולתם בחממה, במימון כולל של 4 מיליון שקל. בנוסף, הגישה החממה לאישור המדען הראשי עוד 5 מיזמים חדשים, שכבר עברו את אישור ועדת ההשקעות שלה. מיזמים אלה, שצפויים להיות מאושרים בקרוב, ימומנו בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל. יעל מיטלמן, מנהלת חממת היי-סנטר, מבטיחה כי "במהלך שנת 2009 תשקיע החממה 30 מיליון שקל במיזמים חדשים". סכום זה כולל את 8 המיזמים הנוכחיים.

היי-סנטר הוקמה לאחר מלחמת לבנון השנייה והחלה את פעילותה לפני כשנה. מדובר בחממה תעשייתית-עסקית, המשקיעה בחברות בתחומי האינטרנט, התקשורת ומדעי החיים. החממה משקיעה בחברות המצויות בשלב פיתוח המוצר ולאחר ביצוע הוכחת היתכנות. את החממה הקימה החברה הכלכלית לחיפה, המשקיעה הגדולה בחממה, והיא מפעילה גם מסלול ייעודי לתעשייה מסורתית ולקליטת מיזמי ספין-אוף.

המיזמים שאושרו והחלו פעילותם הם של חברת Quammy, המפתחת פתרון לטיפול אוטומטי בספר הטלפון הנייד. המוצר שלה מהווה בסיס לרשת קשרים חברתיים או עסקיים והיא כבר נמצאת בקשרים עסקיים עם מפעילי תקשורת ניידת באירופה ובהודו.

המיזם השני הוא של חברת InfoCall, שפיתחה מנוע לניהול קהילות ותוכן על הרשת הסלולרית. לחברה הסכם התקשרות עם חברת פלאפון להפצת השרות לקהילות דתיות ומסורתיות. במסגרת השירות "קול הדעת", מופצים דברי תורה ומידע למגזר המסורתי.

המיזם השלישי, SpaceMute, מפתח טכנולוגיה המבוססת על תיאוריות מתחום תורת הקוונטים, על-מנת ליעל ולמקסם השקטת רעשים במרחב.