פרשת ניר ברונשטיין: רשות ני"ע חקרה עובדים באיי.בי.איי ובכלל פיננסים בחשד שהעבירו מידע פנים על בנה"פ

כזכור, ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, נעצר לאחרונה בחשד שהעביר מידע פנים על המחיקות שביצע בנק הפועלים לשחקן המעו"ף עופר אייזנברג - ובהסתמך על כך רכש אייזנברג מניות והרוויח כ-250 אלף שקל

רשות ניירות ערך מרחיבה את חקירת ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, לעבר בתי השקעות נוספים: ל"גלובס" נודע כי במסגרת חקירת הפרשה, נחקרו לאחרונה גם עובדים בחדרי מסחר בשני בתי השקעות גדולים - כלל פיננסים ואיי.בי.איי - בחשד לשימוש במידע פנים. העובדים חשודים כי העבירו מידע פנים אודות המחיקות שביצע בנק הפועלים לפעילים בשוק ההון.

ברונשטיין נעצר על-ידי רשות ניירות ערך לפני כשבועיים, בחשד כי על רקע קשריו עם שחקן המעו"ף עופר אייזנברג, העביר לו מידע על המחיקות שביצע בנק הפועלים בינואר 2008, בשל השקעותיו במכשירים פיננסיים המבוססים על הסאב-פריים. לפי החשד, בהסתמך על המידע רכש אייזנברג מניות בנק הפועלים והרוויח כ-250 אלף שקל.

ברונשטיין חשוד בשימוש במידע פנים בידי איש פנים, ואילו איזנברג חשוד בשימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים. השניים מכחישים את החשדות, ובהסכמת פרקליטיהם - פיני רובין (ברונשטיין) ורון דרור (אייזנברג) - שוחררו תחת מגבלות. אייזנברג שומר בחקירתו על זכות השתיקה.