פסגות מימון: נפלנו קורבן לעוקץ של חברה בבעלותם של אורי שכטר ואלרון אנטמן

שכטר ואנטמן נעצרו באחרונה בחשד למתן שוחד למנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי, מיקי פרידמן, בתמורה להעמדת הלוואות ; פסגות מבקשת צו פירוק לחברת אורן ייצור אריזות בטענה לחוב של כ-756 אלף שקל

החברה הציבורית פסגות מימון ופקטורינג שבשליטת איש העסקים אביחי סטולרו טוענת כי נפלה קורבן לתרגיל עוקץ של חברת אורן ייצור אריזות ומשטחים שבבעלות אורי שכטר ואלרן אנטמן. כזכור, השניים נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים בחשד למתן שוחד למנהל לשעבר של הסניף המרכזי של בנק לאומי, מיקי פרידמן, בתמורה להעמדת הלוואות. פסגות מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו פירוק לאורן בטענה לחוב של כ-756 אלף שקל, בטענה שהיא חדלת פירעון.

בין הצדדים נחתם בפברואר 2007 הסכם למתן שירותי פקטורינג - מימון חשבוניות באשראי המבוסס על רכישת חובותיו של הספק שמכר סחורות או העניק שירותים באשראי ללקוחותיו - והפיכתם למזומן בתמורה לעמלות. במסגרת ההסכם התחייבה אורן להמחות בהמחאה מוחלטת על דרך המכר את הסכומים שיגיעו לה מלקוחות, שאושרו מראש על-ידי פסגות. תמורת המחאת הזכות והתחייבות פסגות לתשלום מקדמה בשיעור של 80% מחוב הלקוח לאורן, התחייבה זו לשלם לפסגות עמלת ביטוח אשראי וכן עמלת פקטורינג.

לדברי פסגות, לאחר חתימת ההסכם היא העניקה לאורן שירותי פקטורינג, ובמהלך כשנה וחצי התנהלו הדברים כסדרם והיא אף העמידה לאורן הלוואה בסך של 100 אלף שקל למטרת הון חוזר. לטענתה, שכטר ואנטמן ערבו להסכם ולהלוואה, אך לאחר כשנה וחצי הסתבר לה כי אורן נוהלה במירמה, תוך שהיא משמשת כסות למעשים בלתי חוקיים.

חשבוניות מזויפות

לדבריה, כאשר היא ניסתה להיפרע בגין חשבוניות של לקוחות אורן בסך של כ-710 אלף שקל, שהומחו לטובתה במסגרת עסקת הפקטורינג, הסתבר לה כי הן פיקטיביות ומזויפות ולא שיקפו חוב כלשהו של לקוחות. בנוסף, גם שתיים מתוך שלוש ההמחאות שנמסרו לפסגות בגין ההלוואה בסך כולל של 84 אלף שקל חזרו ללא כיסוי.

פסגות טוענת כי במסגרת תרגיל העוקץ פועלת כיום במקום אורן חברה בשם טאי ד.ל. סחר ושיווק, שנרשמה ברשם החברות מיד לאחר שהתגלתה התרמית. לדבריה, אורן "נעלמה" הלכה למעשה, אין לה מחסנים, אין לה משרדים ואין לה כל פעילות נראית לעין, וקיים חשש כבד כי נכסיה ועסקיה הוברחו ל טאי ד.ל.