בית ההשקעות פריזמה מציע 3 קומות בשטח 1,200 מ"ר וכן קומה של 900 מ"ר בשכירות משנה בבית איילון

ל"גלובס" נודע כי פריזמה מבקשת להשכיר את השטחים תמורת 75 שקל למ"ר לחודש ; בית ההשקעות שכר את השטחים לפני יותר משנה והשקיע בהם כ-7 מיליון שקל

תופעת שכירויות המשנה ממשיכה להתפשט והפעם מתחזקת בעולם בתי ההשקעות: בית ההשקעות פריזמה מציע שלוש קומות בשטח 1,200 מ"ר וכן קומה של 900 מ"ר בשכירות משנה בבית איילון שבמתחם הבורסה ברמת גן . ל"גלובס" נודע כי פריזמה מבקשת להשכיר את השטחים תמורת 75 שקל למ"ר לחודש.

בהודעת שכירות שמפרסם בית ההשקעות בעיתונים בעילום שם הוא מציין כי מדובר במשרדים מפוארים ברמת גימור מלאה במתחם הבורסה ברמת גן. השכירות מתחילה מחודש מאי 2009.

מדובר במשרדים שמפנה בית ההשקעות שבשליטת קרן מרקסטון של רון לובש ואמיר קס. בית ההשקעות שכר את השטחים לפני יותר משנה והשקיע בהם כ-7 מיליון שקל.
גורמים בתחום הנדל"ן אומרים שבניגוד להצעות אחרות לשכירויות משנה שמציפות את השוק, בעסקה זו לא מדובר במחיר שכירות שנמוך מהמחיר המקובל באזור ושמדובר במחיר טוב.

בסוף דצמבר אשתקד נודע על פירוקה של פריזמה.מאוחר יותר נחתמה העסקה עם אקסלנס למכירת פעילות קרנות הנאמנות, תעודות הסל וניהול התיקים. מבחינתה של פריזמה, הרי שחתימת העסקה (אקסלנס) מסמלת את סופה כגוף עצמאי. אמנם בחברה עוד נשארה פעילות חבר הבורסה, אך כאמור גם זו צפויה להימכר בקרוב.

מגמת שכירויות המשנה התעוררה בחודשים האחרונים בעיקר בתחום ההיי-טק. לפני יומיים פורסם ב"גלובס" כי חברת השבבים האמריקנית פריסקייל מחפשת שוכר משנה לשטח של 1,300 מ"ר בבניין אותו היא שוכרת בהרצליה פיתוח מחברת מבני תעשייה מקבוצת פישמן. החברה מציעה את השטח תמורת כ-50 שקל למ"ר לחודש.

לפני שבועיים פורסם כי החברה תפטר 18% מכוח האדם שלה בישראל, כלומר 100 עובדים מתוך 600 שהיא מעסיקה במרכז הפיתוח שלה בהרצליה. כן פורסם כי מתוך 60 עובדי מרכז הפיתוח של החברה בעומר יפוטרו מספר עובדים, כשבכוונת החברה לסגור שם את המרכז ולאחד את פעילותו עם פעילות המרכז בהרצליה.

לדברי גורמים בשוק הנדל"ן, בימים נטולי משבר כלכלי ניתן היה לגבות על השטח המוצע בבניין פריסקייל דמי שכירות בסך 60 שקל למ"ר לחודש, ובתקופת השיא ניתן היה לגבות 70 עד 75 שקל למ"ר לחודש.

בשבוע שבעבר פורסם ב"גלובס" כי ענקית התוכנה הארגונית SAP מחפשת שוכר משנה לכ=3,000 מ"ר בבניין אותו היא שוכרת באזור התעשייה רעננה צפון. השטח, המשתרע על פני שתי קומות וחצי, הוא חלק מבניין בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר שנחנך לפני כשנה וחצי.

לפני חודש פורסם ב"גלובס" כי חברת מוצרי האחסון נט-אפ (NetApp) האמריקנית, שהחליטה בחודש דצמבר לסגור את מרכז הפיתוח שלה בחיפה, מחפשת שוכר משנה לשטח שפינתה בפארק מת"ם. בדצמבר החליטה נט-אפ, המפתחת טכנולוגיות לאחסון מידע, לסגור את מרכז הפיתוח שלה שבו הועסקו 51 עובדים. המרכז היה מבוסס על הסטארט-אפ הישראלי טופיו, שאותו היא רכשה תמורת 160 מיליון דולר בנובמבר 2006.

לעומת זאת, כאנטיתזה לתופעת שכירויות המשנה, חברת הנדל"ן דרבן מקבוצת פישמן הצליחה להשכיר את רוב השטח ברחובות שהתפנה מחברת נגבטק, שקרסה בסוף 2008, לחברה מתחום הלוויינים המנוהלת על-ידי יוצאי גילת לוויינים. עיסקה זו נחתמת בתקופה בה שטחי היי-טק רבים בישראל הולכים ומתפנים, ונשארים לעתים לא מאוכלסים.

חברת נגבטק מתחום שבבי סיליקון פיטרה בדצמבר האחרון 136 עובדים לאחר שבנובמבר הוצא לה צו הקפאת הליכים, בעת שחובותיה עמדו על 135 מיליון שקל. החברה ישבה בשטח של 3,500 מ"ר בבניין המשרדים בית תמר שבבעלות דרבן שבפארק המדע ברחובות. שטחו הכולל של הבניין הוא כ-12 אלף מ"ר.


**אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בגלובס **