זכי שלום ומוטי קופרלי ל"גלובס": "נקלוט 400 עובדים זמניים של ויטה כעובדים קבועים - ונשפר תנאי שכר לכולם; קיבלנו צמרמורת כשראינו אותם עומדים בקור"

בעלי חצי חינם, ש"גלובס" חשף היום את זכייתם בהתמחרות על ויטה פרי הגליל: "אתמול כבר שלחנו משלוח מנות לפורים ל-250 עובדים" ; קופרלי: "אשה בגיל של אמא שלי שמרוויחה 3,000 שקל בחודש... אנחנו לא רגילים לזה"

בשורה מעודדת לעובדי ויטה פרי גליל : זכי שלום ומשפחת קופרלי, בעלי רשת חצי חינם שזכו היום (ג') בהתמחרות על רכישת החברה, מבהירים בשיחה עם "גלובס" כי בכוונתם לקלוט את העובדים הזמניים של חברת ויטה פרי גליל כעובדים קבועים.

"היום יש כ-180 עובדים קבועים, ונקלוט עוד 400 עובדים זמניים כעובדים קבועים לחברה", הם אומרים.

- תנאי השכר ישופרו?

"ברור. ללא קשר לעסקה, שלחנו אתמול משלוח מנות לפורים ל-250 עובדים".

מוטי קופרלי הוסיף: "כשראיתי את העובדים קיבלתי צמרמורת. אישה בגילה של אמא שלי שמקבלת משכורת של 3,000 שקל בחודש, עומדת בקור. אנחנו לא רגילים לזה. אנחנו מחזיקים 3,000 עובדים, ותמיד אמרנו יותר לעובדים ויותר לעובדים".

מוקדם יותר היום חשף "גלובס" כי בעלי חצי חינם רכשו את נכסי ויטה פרי גליל תמורת 105 מיליון שקל. משפחת קופרלי וזכי שלום רכשו לאחרונה גם את יקבי בנימינה ב-13.5 מיליון דולר.

מניית ויטה פרי גליל זינקה ב-225% ביום המסחר בבורסה. הצעת הרכישה שהגישו בעלי חצי חינם טעונת אישור של בית המשפט.

מסתמן כי המגדלים תומכים בהצעת חצי חינם בכל מתווה שתוצע. החקלאים, נושים מובטחים של החברה בכ-30 מיליון שקל המיוצגים על-ידי עו"ד ליאור דגן, מתכוונים לתמוך בהצעה שכן לטענתם חצי חינם התחייבה להעביר להם כמעט את מלוא סכום הנשייה. בשעה 19:00 ייערכו אסיפות נושים.

רשת חצי חינם היא רשת השיווק השלישית בגודלה בארץ, ומחזיקה לפי נילסן בנתח שוק כספי של כ-5.5%. הרשת נמצאת בבעלות משפחת קופרלי (67%) וזכי שלום (33%), המשמש גם כמנכ"ל הרשת. בנוסף לרשת השיווק, מחזיקה חצי חינם גם במפעל סלטים ביבנה של המותג "כיד המלך".