תוכנית התמריצים המתוכננת בסין המריצה את שוקי אסיה לעליות: שנחאי זינקה ב-6.1% בנעילה

התמ"ג באוסטרליה ירד ברבעון לראשונה מזה 8 שנים ; הונדה ירדה ב-3.4% ; מניית חברת ביטוח החיים הסינית טיפסה ב-7.4% ; מניית חברת תפעול הבורסה והמסלקות בהונג-קונג זינקה ב-6.2%

המסחר באסיה ננעל בעליות שערים, על רקע הודעות ההרגעה מהממשל האמריקני, על הרחבת הסיוע הממשלתי לשווקים ולעידוד הצמיחה. המאמצים של הממשל האמריקני מתגברים, בעיני המשקיעים באסיה, על נתוני מכירות הרכבים העגומים שפירסמו אתמול ג'נרל מוטורס ופורד, וכן על הנתונים ממגזר השירותים באוסטרליה המצביעים על התכווצות הכלכלה במדינה.

אחד מהגורמים לאווירה המעודדת של המשקיעים באסיה היום, הוא ההודעות של הממשל על המשך והרחבת הסיוע לשווקים. אובמה אמר בסיום פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, כי "הרמה שבה נסחרות כיום המניות מהווה הזדמנות טובה לרכישה"; הפדרל ריזרב והאוצר האמריקני הודיעו כי תוכנית ההלוואות המיועדת לבעלי ני"ע מגובי נכסים הנקראת TALF תגדיל את כמות הכסף המיועדת להלוואות בשוק ב-1 טריליון דולר.

ואולם, העליות באסיה הגיעו בעיקר הודות לבורסה בשנחאי, סין. ראש משלת סין, וון ג'יאבו, עשוי להכריז מחר (ה') על חבילת תמריצים שתתווסף להוצאה הממשלית בסך 5 טריליון יואן (585 מיליארד דולר) שבמסגרתה מנסה הממשלה להחיות את הצמיחה במשק השלישי בגודלו בעולם.

"המיתון העולמי דורש תגובות מיידיות", אמר הירושי מוריקאווה, אסטרטג ב-MU השקעות מטוקיו. "סין היא אחת הנקודות היחידות בעולם בהן ניתן לראשות סימנים של התאוששות".

מדד ההנג-סנג ; מדד הניקיי 225 ; המדד המשולב של הבורסה בשנחאי ; הקוספי

זירת המאקרו

קבוצת התעשייה האוסטרלית פרסמה את מדד תפקוד מגזר השירותים לחודש פברואר. המדד ירד ב-8.8 נקודות מרמתו בינואר, אז המדד עמד על 41 נקודות, ל-32.2 נקודות.

על-פי נתוני המכון האוסטרלי לסטטיסטיקה, התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) במדינה ברבעון הרביעי ירד ב-0.5% ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון הקודם, אז צמח ב-0.1%. האנליסטים צפו כי התמ"ג ירשום עלייה של 0.2%. הכלכלה האוסטרלית צמחה ב-2008 ב-0.3% בלבד - לעומת ציפיות ל-0.9% ולאחר שברבעון השלישי עמד קצב הצמיחה על 1.9%.

אינדונזיה חתכה את שיעור הריבית במדינה ל-7.75% מ-8.25%, ההורדה הרביעית ברציפות - בשל הסיכון הגובר למצב הכלכלה ב-2009.

בניו זילנד, מדד מחירי הסחורות של ANZ ירד ב-4.6%- בפברואר, וזה החודש השביעי ברציפות שהמדד נמצא בטריטוריה שלילית.

מניות בכותרות

מניות הרכב ריכזו עניין, על רקע פרסום נתוני המכירות לחודש פברואר, אמש במסחר בוול סטריט. נציין בהקשר זה את טויוטה , הונדה , וניסאן .

חברת התפעול והסליקה של הבורסה בהונג-קונג דיווחה כי רווחיה ירדו ב-2008 ב-17% ל-5.13 מיליארד דולר הונג-קונגי, ההכנסות הסתכמו ב-7.55 מיליארד דולר הונג-קונגי לעומת 8.39 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

שנהואה אנרגיה סינית , מפיקת הפחם הגדולה במדינה, דיווחה על גידול של 30% ברווחיה ב-2008, בעקבות גידול בקצב התפוקה.

מנכ"ל ביטוח חיים סיני הודיעה כי החברה בוחנת רכישות.

הון היי (סימול: 2317.TW בבורסה בטייואן), קבלנית ייצור האלקטרוניקה הגדולה בעולם, דיווחה כי ההזמנות לחודשיים הקרובים מצביעה על תמונה חיובית יותר מהתחזיות המוקדמות שלה.