הירושה של שלום וקופרלי: ויטה פרי גליל "ניכתה" צ'קים אצל גורמים חוץ-בנקאיים

(עדכון) - מדיניות זו, שהונהגה בחברה בשנתיים האחרונות, הביאה ככל הנראה לדחיית נפילתה ; המנכ"ל לשעבר של ויטה פרי הגליל, זאב בירנבוים (בתמונה): "הכל אושר וכתוב במאזנים"

חברת ויטה פרי הגליל "ניכתה" צ'קים אצל גורמי מימון חוץ-בנקאיים וזאת עקב לחץ גדול בתזרים המזומנים. מדובר בצ'קים דחויים ששולמו לחברה על-ידי רשתות המזון בעבור מוצרים שסיפקה החברה לרשתות. באופן זה איבדה החברה בין 5%-10% מההכנסות שהיו מגיעות לה. כך נודע ל"גלובס".

בשוק מעריכים כי מדיניות זו, שככל הידוע הונהגה בחברה במשך השנתיים האחרונות, הביאה לדחיית נפילתה של החברה.

המנכ"ל לשעבר של ויטה פרי הגליל, זאב בירנבוים, מסר היום בתגובה כי "הכל כתוב במאזנים". מחברת ויטה נמסר כי "מדובר בהליך מקובל של נטילת מימון חוץ-בנקאי שהתקבל מהחברות הלגיטימיות ביותר בישראל כגון הפניקס, כלל ביטוח ואחרות, כאשר הכל היה ידוע, מדווח מאושר".

אמש זכו משפחת קופרלי וזקי שלום, בעלי רשת חצי חינם, בהתמחרות על רכישת פעילות ויטה פרי הגליל, תמורת 105 מיליון שקל. בעקבות הזכייה הסירו כל יתר המציעים את ההצעות לרכישת החברה ואסיפות הנושים שיועדו להתקיים היום לצורך דיון בהצעות התבטלו. בכך נסללה הדרך להשלמת הרכישה על ידי חצי חינם, השלמה הטעונה עדיין את אישור בית המשפט ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

"ויטה נפלה כשפדו צ'קים בחוץ והתרחשו כל מיני דברים המתרחשים כשאין אבא ואין אמא, ואז כולם סובלים", מסר היום ל"גלובס" מוטי קופרלי, מבעלי השליטה בחצי חינם.

במהלך פגישה שהתקיימה היום בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אנשי צוותו ונציגי ויטה פרי הגליל, לבין נציגי יו"ר לאומי איתן רף ונציגי יו"ר דיסקונט, התחייבו הבנקים לכסות את ההתחייבויות הכספיות הנובעות מהסכמי השכר ומהסכמי הפרישה לעובדי פרי הגליל. כמו כן, הודיעו הבנקים כי הרוכשים - משפחת קופרלי וזקי שלום - הודיעו שימשיכו להעסיק את העובדים על-פי ההסכמים הנהוגים במפעל כיום.

המניה זינקה ב-455%

בראיון ל"גלובס" אמרו אתמול שלום וקופרלי: "נקלוט 400 עובדים זמניים של ויטה כעובדים קבועים ונשפר תנאי שכר לכולם; קיבלנו צמרמורת כשראינו אותם עומדים בקור".

יו"ר ההסתדרות ונציגי הבנקים סיכמו כי יתאמו להיום פגישה עם שלום וקופרלי, במטרה להבטיח את המשך תחולת ההסכם הקיבוצי הקיים כיום במפעל, כך שיוכלו להציג בביהמ"ש סיכום המקובל על כל הצדדים - שיבטיח את המשך פעילות המפעל ואף את הרחבתו.

היום רחשו ספקולציות בשוק ההון באשר לזהות המשקיעים במניית ויטה פרי-הגליל שהשלימה זינוק של 455% בערכה ביומיים האחרונים (בחישוב לפי שער הפתיחה ביום שלישי עד הפסקת המסחר היום).

חשוב לציין, כי בהתאם למתווה המתגבש, בעלי רשת חצי חינם ירכשו את הנכסים של החברות הבנות הפרטיות של החברה הציבורית בלבד. מכאן, שמכירת פעילות ויטה פרי הגליל תשאיר את החברה הבורסאית כשלד ריק מתוכן.

מחר צפוי המנהל המיוחד מטעם הבנקים, עו"ד עפר אטיאס, לבקש מבית המשפט אישור עקרוני להתחיל בתהליך המכירה לרשת חצי חינם.