אושר - בנייני מגורים ברצועת הנופש של רמת השרון במקום שטחים פתוחים

החברה להגנת הטבע: "מצער שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה התירה לבנות על השטחים הפתוחים המעטים שנותרו בשולי העיר, בניגוד להחלטות הממשלה לעצור תוכניות פיתוח משמעותיות במרכז הארץ"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשותו של אריה בר, דחתה אתמול (ג'), ברוב של 12 מול 8, את הערר שהוגש על-ידי הלל זוסמן נגד הבנייה המתוכננת ברצועת הנופש שבין תל אביב ורמת השרון, וקבעה כי בשטחים הפתוחים, הצמודים לשכונת נוה גן ברמת השרון, יוקמו 6,100 יחידות דיור.

תוכנית רצועת הנופש משתרעת על פני שטח של 3,280 דונם בחלקה הדרומי של רמת השרון, צפונית לשטחה המוניציפלי של תל אביב. בתחום התוכנית מצויים הכפר הירוק, מרכז הטניס, דרכים קיימות ובעיקר שטחים חקלאיים. צפונית לתל אביב ממוקמת השכונה נוה גן, והתוכנית עתידה להוות המשך עירוני לשכונה זו. בין היתר, קובעת התוכנית סף עליון של 6,100 יחידות דיור.

איתמר בן דוד, המתכנן של החברה להגנת הטבע: "מצער שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה התירה לבנות על השטחים הפתוחים המעטים שנותרו בשולי העיר, בניגוד למדיניות התכנון אותה היא עצמה מובילה, ובניגוד להחלטות הממשלה לעצור תוכניות פיתוח משמעותיות במרכז הארץ, כדי לעודד את פיתוח הנגב והגליל. על מחוז תל אביב להוביל את המגמה החשובה של התחדשות עירונית באמצעות עיבוי אזורים בנויים קיימים, על פני בינוי הרומס שטחים פתוחים".

על-פי הערר שהוגש, במתחם הסמוך לשכונת נוה גן, מאפשרת התוכנית מגורים, כאמור, של אלפי יחידות דיור, למרות שהשטח מיועד בתמ"מ 5 (תוכנית מתאר מחוזית) כשטח פתוח וכחלק מרצועת נופש. המועצה, כאמור, החליטה לדחות את הערר.

ענת ברקאי-נבו, מנהלת סניף תל אביב של החברה להגנת הטבע: "תוכנית רצועת הנופש, אשר תפריד בין רמת השרון לתל אביב, מצומת מורשה במזרח ועד אזור צומת גלילות במערב, כוללת שטחים פתוחים המשמשים לפעילויות פנאי ונופש הכוללים ערכי טבע, נוף ומורשת. אין ספק כי תוכנית זו תקבע את גורלם של השטחים הפתוחים המשמעותיים ששרדו בין רמת השרון ותל אביב כחיץ ירוק. בפועל, התוכנית מכילה אלפי יחידות דיור המפוזרות בחלקן הגדול על פני האתרים שבהם קיימים מרבית ערכי הטבע הייחודיים והנדירים באזור".