מתחפשים בירוק: יריד תחפושות מחומרים ממוחזרים יתקיים למרגלות חירייה

איגוד ערים דן לתברואה: "מדי שנה בתום החג מושלכות אלפי תחפושות לפח, ואנחנו בטוחים שאפשר גם אחרת. ניתן לחגוג בפורים עם תחפושת מקורית וצבעונית - וגם לחסוך עשרות שקלים למשפחה"

אלטרנטיבה ירוקה למסורת הפורימית: לקראת חג הפורים מוזמנים הורים וילדים להכין תחפושות מחומרים ממוחזרים במרכז לחינוך סביבתי בחירייה, ולהשתתף בשוק החלפות של חלקי תחפושות.

בריג'יט קרטייה, אמנית הבית של המרכז לחינוך סביבתי, תערוך סדנה מיוחדת להכנת תחפושות ייחודיות העשויות בטכניקות מיוחדות של שימוש חוזר. כמו כן יתקיים, כאמור, שוק החלפות של תחפושות וחלקי תחפושות, במסגרתו נקראים המשתתפים למסור כל פריט שאינו שימושי עבורם ושעשוי להיות שימושי עבור אחרים.

יו"ר איגוד ערים דן לתברואה, עו"ד דורון ספיר, אמר כי "הרעיון לערוך שוק תחפושות וסדנה להכנת תחפושות ממוחזרות הוא חלק מהאג'נדה הירוקה של חירייה, שמובילת את מהפכת איכות הסביבה בארץ. מדי שנה, בתום החג, מושלכות אלפי תחפושות לפח ואנחנו בטוחים שאפשר גם אחרת. ניתן לחגוג בפורים עם תחפושת מקורית וצבעונית וגם לחסוך עשרות שקלים למשפחה".

המרכז לחינוך סביבתי, השייך ומופעל על-ידי איגוד ערים דן לתברואה, נמצא למרגלות הר חירייה ופועל במבנה ישן ומשוקם, אשר שימש בעבר מפעל הקומפוסט הראשון בארץ. המרכז מהווה בסיס לפעילות חינוך, תרבות ופנאי למבקרים ומתמקד בנושאי אקולוגיה, טבע וסביבה, פסולת ומיחזור.