חפציבה הקטנה: הקבלן עובד לוי לא הפקיד בחשבונות הליווי 12 מיליון שקל מרוכשי הדירות

כונסת הנכסים של פרויקט רמת בית הכרם בירושלים טוענת כי הבעלים של חברת "עובד לוי תיעוש האבן והבנייה" לא הפקיד בחשבונות הליווי של הפרויקט מיליוני שקלים שקיבל מרוכשי הדירות בפרויקט ; מבקשת לזמנו לחקירה

הקבלן הירושלמי עובד לוי, בעל חברת עובד לוי תיעוש האבן והבנייה, לא הפקיד לחשבונות הליווי של פרויקט רמת בית הכרם בבירה כ-12 מיליון שקל שקיבל מרוכשי הדירות. כך עולה מהמידע שאספה כונסת הנכסים הזמנית לפרויקט, רו"ח עליזה שרון.

באמצעות עוה"ד רונן מטרי ושרון בן-נפתלי מבקשת הכונסת מהמחוזי בתל-אביב לזמן לחקירה את לוי ואת חשב החברה, רו"ח שמעון כהן.

חברת עובד לוי טוענת כי לוי עצמו לא היה מעורב באי-הפקדת הכספים בחשבונות הליווי, והיא מטילה את האחריות על החשב.

ואולם, הכונסת טוענת כי לוי הודה באי-הפקדת כספי רוכשי דירות בחשבון הליווי, וכי לפחות 2.3 מיליון שקל הופקדו בחשבונות פרטיים שלו בבנקים אחרים. לדבריה, כ-12 מיליון שקל לא הופקדו בחשבונות הליווי, כש-3 מיליון שקל הוחזרו אליהם בהמשך.

שרון נפגשה עם רוכשי הדירות שכספם לא הופקד בחשבונות הליווי, שתיארו בפניה את לוי כגורם הדומיננטי ברכישת הדירה וכגורם שהנחה אותם באשר לאופן התשלום. כן התברר כי לחלקם היו קשרים עסקיים עם לוי עצמו, החורגים מענייני החברה.

בין היתר, בידיהם מסמכים שבהם הבטיח לוי בכתב-ידו הבטחות שונות, שלא דווחו לנושים המובטחים ולא נמצאו בתיקי הדיירים שנטלה הכונסת ממשרדי החברה. (פש"ר 2768/08).