יום של פיטורים המוניים: פלקסטרוניקס פיטרה 200 עובדים באופקים ומגדל-העמק - מרביתם יוצאי אי.סי.איי

רבים מהמפוטרים באופקים הם עובדים שהועסקו עד לפני שנה בחברת אי.סי.איי שבפתח-תקווה, אז בוצע מהלך של פיטורי 700 עובדים והעברתם לפלקסטרוניקס ; הבוקר דווח כי קומברס תפטר 500 עובדים

חברת פלקסטרוניקס, המספקת שירותי מיקור חוץ לענף ההיי-טק, פיטרה ביומיים האחרונים כ-200 עובדים בשני האתרים שלה באופקים ובמגדל העמק.

רבים מהמפוטרים באופקים הם עובדים שהועסקו עד לפני שנה בחברת אי.סי.איי שבפ"ת, אז בוצע מהלך של פיטורי 700 עובדים והעברתם לפלקסטרוניקס. בלחץ של ההסתדרות, שניסתה לאגד קבוצה גדולה של עובדים, הוסכם כי פלקסטרוניקס תתחייב בעסקה עם אי.סי.איי להעסיק את כל 700 העובדים לתקופה של שנה - תקופה שכאמור מסתיימת בימים אלה.

"החשש שלנו הוא שהיד עוד נטועה והפיטורים ימשכו", אמרה היום ל"גלובס" אחת העובדות של פלקסטרוניקס, ובעברה עובדת אי.סי.איי. לדבריה, המהלך כלל עובדים במגוון תפקידים, מטכנאים ועד ראשי צוותים ומנהלים. גורם שהיה מעורב בעבר בניסיון לאגד את העובדים של אי.סי.איי אמר היום ל"גלובס" כי רבים מהמפוטרים הבינו רק היום את הצורך באיגוד עובדים, אולם כעת הדבר מאוחר מדי עבורם.

בחברת פלקסטרוניקס סירבו לענות לשאלות והסתפקו בתגובה קצרה: "חברת פלקסטרוניקס ישראל מפטרת בשני אתריה אשר במגדל העמק ואופקים. הפיטורים בחברה נובעים מהצורך להתאים את תפוקות החברה לנעשה בשווקים".