הצפי לעלייה בביקוש בעקבות תוכנית החילוץ של סין הזניק היום את החוזים על הנפט ב-9% ל-45.38 ד' לחבית

מלאי הנפט בארה"ב ירד בשבוע האחרון ב-700 אלף חביות נפט ; מזקקות הנפט בארה"ב דיווחו כי הן עבדו בשבוע האחרון בתפוקה של 83.1% מיכולת הייצור המירבית שלהן לאור הירידה בביקוש לדלקים בארה"ב

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש אפריל זינקו היום בכ-9% לרמה של מעל ל-45 דולר לחבית. העלייה במחירו של הנפט באה בעקבות צפי של המשקיעים לתוכנית חילוץ לכלכלה הסינית שאמורה לגרום לעלייה בביקושים במדינה שהיא צרכנית הנפט השניה בעולם.

הסנטימנט השורי שנהנה ממנו הזהב השחור הושפע גם מהודעת אופ"ק כי הארגון שוקל הורדה נוספת בתפוקה - דבר שעשוי באופן טבעי להעלות את מחירו של הנפט בעולם.

היום כבכל יום רביעי פורסם בשעה 17:35 דו"ח המלאים לנפט ומוצריו בארה"ב. מלאי הנפט בארה"ב ירד בשבוע האחרון ב-700 אלף חביות נפט כשצפי האנליסטים היה לגידול של 2.2 מיליון חביות.

מזקקות הנפט בארה"ב דיווחו כי הן עבדו בשבוע האחרון בתפוקה של 83.1% מיכולת הייצור המירבית שלהן לאור הירידה בביקוש לדלקים בארה"ב. למרות הורדת התפוקה עלה מלאי הדלקים עלה בשבוע האחרון בארה"ב ב-200 אלף חביות כשמלאי תזקיקי הנפט עלה ב-1.7 מיליון חביות.

בארה"ב דווח כי בשבוע האחרון יובאו לארה"ב 9 מיליון חביות נפט - עלייה של 259 אלף חביות לעומת השבוע הקודם. בארבעה השבועות האחרונים נרשמה ירידה של 9.1 מיליון חביות בייבוא נפט לארה"ב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק עלו החוזים על הנפט הגולמי ב-8.95% ונקבעו ברמה של 45.38 דולר לחבית.