לידיעת יוצרי התכנים: Stanza ישיג לכם מקסימום חשיפה; על הדרך - גם על הכסף

הסטארט-אפ הישראלי רוצה לתחזק ולשווק עבורכם את הבלוג שלכם, כדי שתוכלו להתמקד רק בתוכן ; לשירות של החברה רשומים כבר יותר מ-100 אלף משתמשים

תוכן הגולשים הוא כבר מזמן אחד מסממני ההיכר של האינטרנט. בכל עמוד וובי, בין אם מדובר בבלוג, רשת חברתית או אתר תוכן, קשה שלא להיתקל בתוכן שנוצר על-ידי המשתמשים. אולם, יוצרי התכנים נתקלים לעיתים קרובות בקושי גדול להגיע לחשיפה משמעותית, ואפילו יצרני התוכן שכן מצליחים לצבור פופולריות ברשת, מתקשים לייצר מכך הכנסות של ממש.

הסטארט-אפ הישראלי Stanza, שהוקם ב-2006 על-ידי האחים שחר (מנכ"ל) ואורן (סמנכ"ל הטכנולוגיות) סולומיאניק ואודי עוז (סמנכ"ל תפעול עסקי), סבורים כי Triond, פלטפורמת ההפצה לתוכן גולשים אותה הם מפתחים, היא הפתרון המושלם. "בלוגרים רבים מגלים די במהירה עד כמה קשה לתחזק בלוג אישי ועדכני, וגם להגיע לקהל גולשים רחב", מסביר שחר. "זהו קהל היעד שמעניין אותנו, כאשר השירות שלנו מעניק לבלוגרים את כל הפונקציונליות הכרוכה בתחזוק בלוג, לצד שירותי שיווק ואפשרות לעשות מכך כסף".

לשם כך, הקימו היזמים רשת של 30 אתרי נישה, בתחומים כמו בריאות, ספורט, אוכל, גיימינג ומדיה, שמאפשרים להם להפיץ את תוכן הגולשים שיוצרים המשתמשים שנרשמו לאתר, ולהשיג עבורם הכרה. האתרים הללו מגיעים לחשיפה של מיליוני גולשים מדי חודש, המגיעים בעיקר מארה"ב, בעוד שלשירות של החברה רשומים כבר יותר מ-100 אלף משתמשים.

"אנחנו קוראים לכל משתמש שמתלבט האם להקים בלוג, לבוא ולעשות את זה אצלנו", אומר שחר. "הוא יוכל להתרכז בתוכן בעוד שאנחנו נתמקד בדרכים להביא אליו את ההצלחה ולייצר עבורו זרם הכנסות". תהליך ההפצה הוא בחלקו אנושי ובחלקו אוטומטי, במטרה "למצוא את המקום שבו התוכן יזכה להכי הרבה צפיות, ויאפשר לייצר את הכי הרבה הכנסות", מוסיף עוז.

בנוסף, השירות מאפשר לכל משתמש רשום להקים עמוד אישי, ובו מופיעים כל התכנים שהוא יצר, כמו גם סטטיסטיקות שונות שמאפשרות לו לדעת כמה צפיות היו בכל תוכן שהוא יצר, כמה תגובות התווספו, וכמה הוא הרוויח מכל תוכן, לצד האפשרות לערוך או למחוק את התוכן, ולהפיץ אותו באתרים חברתיים נוספים. "היוזר מקבל שליטה מלאה על התוכן שלו ועל הזהות הקריאיטיבית שלו, כך שהזהות האישית שלו לא הולכת לאיבוד ברשת", מסביר שחר.

עד כה גייסה החברה 1.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון גיזה, במסגרת תוכנית הסיד של גיזה הקרויה תוכנית אופק, וכעת לא מתכננים היזמים סבב גיוס נוסף. "אנחנו מייצרים הכנסות מהיום הראשון", מסבר שחר, אולם לא מוכן לחשוף מתי תגיע החברה למצב של רווחיות. "המיתון ומצבו של שוק הפרסום לא מאפשר היום לעשות תחזיות ברורות".

מה המודל העסקי?

"ההכנסות שלנו נגזרות מפרסום, ואנחנו מתחלקים בהם 50:50 עם יצרני התוכן", אומר שחר. לדברי עוז, העובדה שמדובר באתרים ורטיקליים, "מייצרת הזדמנות מוצלחת למקד פרסומות ולפנות לקהלים ספציפיים". לדברי אורן, השירות כבר מוצע גם בשפה הספרדית, והוא פותח באופן שמאפשר לו להתממשק לשפות נוספות בקלות.

בכל הנוגע למתחרים, הרי שהשחקן המרכזי שבו מתחרה Stanza הוא Associated Content, שגייסה עד כה 15.4 מיליון דולר. "ההבדל העיקרי הוא שלהם אין רשת אתרים עצמאית, שמאפשרת הפצה גדולה יותר ומיקוד קהלים, וגם אופן התגמול של יוצרי התוכן שונה. אנחנו מאפשרים ליצרני התוכן לעשות יותר כסף, ולהגיע להכרה גדולה יותר", מסכם שחר.