לאקטיווז'ן יש כסף - והמשבר הוא הזדמנות

"שילוב ההון הזמין שברשותנו והשווי הנמוך של חברות בתחום, שמחזיקות בזכויות על תוכן מקורי ומעניין, יוצרים הזדמנויות חדשות עבור אקטיוויזן בליזארד", אמר מייק גריפית', נשיא חברת משחקי הווידיאו

חברת משחקי הווידיאו Activision Blizzard, רוצה לנצל את מצב השוק ולהתרחב. לחברה יש 3 מיליארד דולר, והיא רואה בכסף כאמצעי להשתלט על חברות אחרות שמחירן ירד בעקבות המשבר הכלכלי.

"שילוב ההון הזמין שברשותנו והשווי הנמוך של חברות בתחום, בין אם הן ציבוריות או פרטיות שמחזיקות בזכויות על תוכן מקורי ומעניין, יוצרים הזדמנויות חדשות עבור אקטיוויזן בליזארד", אמר מייק גריפית', נשיא החברה.

אקטיוויזן בליזארד נטלה השנה מ-Electronic Arts את תואר חברת משחקי הווידיאו הגדולה בעולם, לאחר שהתמזגה עם חטיבת משחקי הווידיאו של תאגיד התקשורת Vivendi בעסקה ששוויה 9.8 מיליארד דולר.

בחברה רואים בהשתלטות על חברות קטנות יותר אמצעי למילוי החורים בקו המוצרים שלה וכן דרך להעמיק את אחיזתה בשוק הבינלאומי. גריפית' נמנע מלנקוב בשמות ספציפיים של חברות.

בין הכותרים אותם מתעתדת אקטיוויזן בליזארד להוציא השנה ניתן למנות את DJ Hero, משחק המבוסס על הלהיט הגדול של החברה, Guitar Hero, משחק פעולה בשם Singularity וכן משחק מכוניות מירוץ חדש, שעדיין אין לו שם, אשר פותח בחברה-הבת שנרכשה על-ידי אקטיוויזן בליזארד. שווי השוק של החברה הוא 13 מיליארד דולר. במהלך 2008 עלתה מניית החברה ב-17%.

מי על הכוונת של אקטיוויז'ן?

עובדה ש-Activision מוזגה בשנה שעברה בהצלחה עם Blizzard, במהלך שהקנה לתאגיד התקשורת Vivendi בעלות על 54% מהמניות, גרמה למשקיעים להביע אמון בהנהלת החברה. הירידה בשווי השוק של חברות רבות גורמת לאקטיווז'ן לשקול את ניצול ההון שצברה.

אז מי על הכוונת? ההצלחות האחרונות של החברה היו משחקי הלהיט Guitar Hero, שנמכר ביותר ממיליארד דולר ברחבי העולם, ומשחק הפעולה הצבאי Call of duty, לכן ייתכן שהחברה תנסה להתרחב לז'אנרים נוספים בתחום, ו-Take-Two, שעיקר הכותרים שלה הם בתחום הספורט, עשויה להיות קישוט נוסף על העוגה. שוויה של האחרונה הוא 500 מיליון דולר ואם תרכוש אותה אקטיוויז'ן-בליזארד בסכום הזה, זו תהיה התרסה למתחרתה הגדולה Electronic Arts, שנסוגה בשנה שעברה מהצעתה לרכוש את Take-Two תמורת 2 מיליארד דולר.

ניסיון העבר מראה שאקטיוויז'ן-בליזארד מחפשת לא רק את הרחבת נתח השוק שלה על-ידי השתלטות על המתחרות, אלא גם חברות קטנות המייצרות תכנים מקוריים העשויים לשאת רווח ואף להתברר כלהיט, כמו במקרה של Guitar Hero, שהזכויות עליה נרכשו ב-100 מיליון דולר בלבד.