חברת Variable Wind גייסה 2.5 מיליון דולר בהובלת Ventures 21

לחברה שני מוצרים - האחד הוא כרטיס אלקטרוני לייצוב המתח שמופק על-ידי טורבינות רוח והשני, שנמצא בפיתוח, הוא שיפור לטורבינות, כך שיוכלו להתאים לתנאים אורבניים עם רוח במהירות משתנה ונמוכה

חברת Variable Wind מרחובות השלימה גיוס בהיקף של 2.5 מיליון דולר. את ההשקעה הובילה הקרן האמריקנית Ventures12 והשתתפו בו גם הקרן אקווה אגרו והמשקיעים הקיימים - קבוצת ברוקס-קרת. את Variable Wind הקים ומנהל איאן קפלן. מבחינת אקווה אגרו, הפורטפוליו שלה מגיע עתה ל-7 חברות, כאשר השקעה זו נעשתה באמצעות חברת השקעות ה-Seed, אקווה אגרו לאב, ובעקבותיו היא מחזיקה כ-8% בחברה.

ל-Variable Wind שני מוצרים בשלבים שונים. האחד הוא כרטיס אלקטרוני לייצוב המתח שמופק על-ידי טורבינות רוח, שאמור לספק פתרון יעיל בהרבה לעומת תיבת ההילוכים (הגיר) הנהוגה כיום בטורבינות. המוצר נועד הן לטורבינות גדולות והן לטורבינות קטנות ונמצא כבר בגרסת בטא. החברה בונה מספר מיזמים משותפים עם חברות בארץ ובחו"ל כדי לבחון אותו, והציפייה באקווה אגרו היא שב-2010 המוצר כבר ייצא לשוק.

המוצר השני, שנמצא בפיתוח, הוא שיפור לטורבינות, כך שיוכלו להתאים לתנאים אורבניים עם רוח במהירות משתנה ונמוכה, על גגות בתים, מפעלים או מבני ציבור. החברה מתכוונת להגיע עוד השנה עם המוצר לבטא סייט.