הקיצוץ של אופ"ק והיחלשות הדולר הובילו את הנפט לעלייה יומית של 4.4% ל-45.52 ד' לחבית; עלה השבוע ב-1.7%

האירו התחזק היום מול הדולר ב-0.94% לרמה של 1.2658 דולר לאירו ; באופ"ק צפויים להודיע על הורדת תפוקה נוספת

הנפט התחזק היום משמעותית ועבר את רף ה-45 דולר לחבית לאחר שהמשקיעים ברחבי העולם קיבלו היום תזכורת למצבו הקשה של המשק האמריקני כששיעור האבטלה עלה ל-8.1% לאחר שבשלושת החודשים האחרונים איבד המשק האמריקני כמעט 2 מיליון משרות. העלייה באבטלה היא העלייה החדה ביותר במספר המובטלים בחודש אחד מאז 1949, אחרי מלחמת העולם השנייה ושיעור האבטלה הוא הגבוה ביותר מאז 1983.

באופן טבעי, הביקוש לנפט ומוצריו צפוי לרדת אך מאידך, המטבע האמריקני רשם ירידות חדות מול המטבעות המובילים בעולם. האירו התחזק היום מול הדולר ב-0.94% לרמה של 1.2658 דולר לאירו. היחלשות של המטבע האמריקני גורמת באופן טבעי לעלייה במחירו של הנפט שמחירו נקוב בדולרים.

גורם נוסף שהוביל להתחזקותו של הזהב השחור ברחבי העולם הוא הצפי לקיצוץ נוסף בתפוקות הנפט של ארגון אופ"ק אשר נאבק כמעט נואשות לדחוף את מחירה של חבית נפט לעבר מחיר גבוה יותר. מחיר של כמעט 150 דולר לחבית שנהנו ממנו יצרניות הנפט הוא מחיר שלכל הדעות בעתיד הקרוב הוא לא ריאלי.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש אפריל עלה היום ב-4.4% לרמה של 45.52 דולר לחבית. את שבוע המסחר סיים הנפט בעלייה של 1.7%.