לא רק לשחר פאר: דובאי שוב מסרבת לתת ויזה - והפעם לבכירה בבנק לאומי

שרה יונגר, מנהלת הסחר הבינלאומי בבנק לאומי, המשמשת כיו"ר ועדת הבנקאות של לשכת המסחר הבינלאומית בישראל, היתה אמורה להשתתף בכינוס בינלאומי של הלשכה

שחר פאר לא לבד. דובאי, הנמנית עם האמירויות הערביות, סירבה בסוף השבוע לתת לשרה יונגר, מנהלת הסחר הבינלאומי בבנק לאומי , ויזה ולאפשר כניסתה למדינה. יונגר הוזמנה מתוקף תפקידה כיו"ר ועדת הבנקאות של לשכת המסחר הבינלאומית בישראל (ICC ישראל).

ועדת הבנקאות של לשכת המסחר הבינלאומית אמורה להתקיים ב-9 במארס בדובאי כדי לדון בשינויים וויזיה בכללי הערבויות הבנקאיות בתחום הסחר הבינלאומי לאור המשבר הכלכלי בעולם. מסקנות הדיונים יוגשו כהמלצות לראשי 140 המדינות החברות בארגון, ובראשן ה-G-7.

על פי בקשת יו"ר ICC ישראל, אורן שחור, משרד החוץ התערב בפרשה כדי להפעיל לחץ דרך ראשי ICC העולמית על ממשלת דובאי לשנות את ההחלטה, ואולם מכיוון שבדובאי כבר נמצאים כ-250 מ-300 משתתפי הכנס, הוא יתקיים כמתוכנן. בתוך כך, גי סבן מזכ"ל הארגון, שלח מכתב חריף לנציג הארגון באיחוד האמירויות, אחמד סעיף בלהשה, בו הוא קורא לו לאפשר לכל 300 הבנקאים המוזמנים להשתתף בכינוס.

במקביל, ניהל שחור שיחות אינטנסיביות עם יו"ר ICC העולמי, ד"ר ויקטור פונג, הטייקון ההונג-קונגי, ובעקבות שיחות אלו התקבלה בסוף השבוע החלטה במועצת מנהלים של הארגון העולמי כי "מדינות שלא יאפשרו בעתיד לכל חברי ICC מ-140 מדינות בעולם להשתתף לא יורשו לקיים בשטחם הריבוני כנסים וועידות מטעם הארגון".

שחור הדגיש את תפקידה החשוב של יונגר הישראלית המשתתפת באופן קבוע ופעילה בכל ישיבות ועדת הבנקאות העולמית של ICC ומסייעת רבות לשילובה של הבנקאות הישראלית בכללי הבנקאות והמסחר הבין-לאומיים.