מספר הגברים העוסקים בראיית חשבון בישראל גדול פי 3 ממספר הנשים

סגנית נשיא לשכת רואי החשבון, איריס שטרק: "נשים רבות אינן מאמינות ביכולתן להשתלב ולהצליח בתחומים אלה" ; מחקרים מוכיחים: כל 600 שקל של תוספת להכנסה הפנויה גורמת ליציאת כ-25,000 נשים לשוק העבודה

מספר הגברים העוסקים בראיית חשבון בישראל גדול פי 3 ממספר הנשים העוסקות במקצוע. כך עולה מנתוני לשכת רואי החשבון. לפי הנתונים, רואות החשבון מהוות 26% בלבד מכלל רואי החשבון הרשומים בלשכה. מספר הגברים העוסקים בראיית חשבון עומד על 8,631 לעומת 3,063 נשים.

לדברי סגנית נשיא לשכת רואי החשבון, איריס שטרק, שיעור הנשים הנמוך בקרב רואי החשבון מעיד על תופעה רחבה הרבה יותר של שיעור נמוך של נשים בכל המקצועות הכלכליים והטכנולוגיים. "נשים רבות אינן מאמינות ביכולתן להשתלב ולהצליח בתחומים אלה. כמו כן, המקצוע תובעני מאוד ודורש שעות עבודה ארוכות", ציינה.

לדברי שטרק, "על המעסיקים לספק סביבת עבודה המאפשרת גמישות שתתאים לאמהות עובדות. גמישות זו תאפשר שילובן של נשים בעלות כישורים בעשייה הכלכלית והטכנולוגית תוך עלייה בהכנסתן לעומת עיסוק במקצועות הנשיים המסורתיים. עצמאותן של הנשים תתחזק וכך גם תרומתן להכנסה הפנויה של המשפחה. שילובן של נשים יתרום לצמיחה ולמעסיקים, שישיגו כוח עבודה מגוון, נאמן וענייני, שממוקד בשעות העבודה המוגבלות יותר מחד, אך מאידך כוח עבודה מעשי המנצל את הזמן".

מחקרים שנעשו בעבר מוכיחים כי גידול בהכנסה הפנויה של נשים מהווה תמריץ ליציאה לעבודה ברגישות גבוהה. כל 600 שקל תוספת להכנסה הפנויה גורמת ליציאת כ-25 אלף נשים נשים לשוק העבודה.