לבייב מפטר בנמיביה: 77 עובדים במפעל היהלומים של LLD הולכים הביתה

מפעל LLD יהלומים היה אמור להיות הגדול ביותר באפריקה בתחום חיתוך וליטוש יהלומים, אך כעת נותרו בו רק 30 עובדים ; הבעיות במפעל החלו כבר מיום הקמתו, כיוון שלא קיבל מספיק הזמנות

אתר "האקונומיסט" בנמיביה מדווח על פיטורי 77 עובדים במפעל היהלומים של לב לבייב במדינה על רקע המשבר בעולם. המפעל של חברת LLD יהלומים היה אמור להיות הגדול ביותר באפריקה בתחום של חיתוך וליטוש יהלומים, אך כעת נותרו בו רק 30 עובדים.

על פי "האקונומיסט", הבעיות במפעל היהלומים החלו כבר מיום הקמתו, כיוון שלא קיבל את כמות ההזמנות הנדרשת בכדי לעבוד בתפוסה מלאה. בנוסף, הספקים המקומיים, כולל החברה האחות של LLD, חברת SAMICOR שכורה יהלומים בים, לא סיפקו די חומרי גלם למפעל.

גם המשבר העולמי העיב על פעילותה של חברת LLD. המשבר העולמי הביא לירידות מחירים חדות ביהלומים במהלך השנה האחרונה ובמיוחד בחודשים האחרונים. מכרות יהלומים רבים ברחבי העולם נסגרו או צמצמו את פעילותם לכדי מינימום, כיוון שלא משתלם להפיק יהלומי גלם, ולכן גרם משבר היהלומים לפיטורי אלפי עובדים בתחום הכרייה והליטוש.

חברת LLD יהלומים של לבייב ייצאה בשנת 2008 יהלומים בהיקף של 417 מיליון דולר - מקום ראשון בתחום בישראל, אך ירידה של כ-20% לעומת שנת 2007.