פסטיבל "קולנוע דרום 2009" יוצא לדרך בשדרות

השנה יוענק בפעם השנייה פרס לסרט ישראלי חדש, בסך 50 אלף שקל, על מצוינות בתחום הקולנוע וכן שני פרסים בסך 40 אלף שקל לסרט או פיילוט לסדרת טלוויזיה הנמצאים בשלבי הפקה מתקדמים

פסטיבל "קולנוע דרום 2009", מיסודה של המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר, יוצא לדרך זו השנה השמינית. כמו כמעט בכל שנה, הפסטיבל יתקיים בסינמטק שדרות (לפני שנתיים, בעקבות החרפת המצב הביטחוני באותה עת, הפסטיבל נדד לדימונה הסמוכה), והשנה הוא יתקיים בין ה-7 ל-11 ביוני.

השנה, נוסף על פרסים לסרטים ישראליים וסרטי סטודנטים, יוענקו גם פרסים בסך 20 אלף שקל ליוצרי קולנוע שיצרו בדרום הארץ. קול קורא בעניין התחרויות השונות הופץ בימים האחרונים.

כמו כן, יוענק זו השנה השנייה פרס לסרט ישראלי חדש, בסך 50 אלף שקל, על מצוינות בתחום הקולנוע. מטרת הפרס, לדברי מנהלי הפסטיבל היא "ליצור מסגרת מעודדת ומתגמלת ליצירה קולנועית ישראלית מקורית, שיש בה מין הנגיעה ברוח הפסטיבל". הסרט הנבחר יוקרן באירוע פתיחת הפסטיבל, בהקרנת בכורה ישראלית.

כמו כן יוענקו עוד שני פרסים בסך 40 אלף שקל לסרט או פיילוט לסדרת טלוויזיה הנמצאים בשלבי הפקה מתקדמים. עם נותני החסויות לפסטיבל נמנים עיריית שדרות, המועצה האזורית שער הנגב ועיריית נתיבות, המועצה הישראלית לקולנוע, זכיינית ערוץ 2 "קשת", הרשות לפיתוח הנגב, מפעל הפיס והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.