זכיינית ערוץ 2 רשת "מחרימה" את הרשות השנייה

ברשת זועמים על הדלפות מישיבות פנימיות ברשות השנייה - ובתגובה המנכ"ל, יוחנן צנגן, "לא מוצא" בלו"ז פנאי לישיבות ברשות

שלב חדש במלחמה של רשת נגד הרשות השנייה: מזה שבוע שזכיינית ערוץ 2 רשת "מחרימה" את הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי ברשת לא עונים למכתבי הרשות, ולא מגיעים לשיחות ושימועים שמתקיימים על-ידי הרשות, כדוגמת השימועים שנערכו ביום חמישי האחרון בדבר ההיערכות ל-2009.

הסיבה למאבק של ברשות השנייה נובעת בין השאר גם בשל כעסה של רשת על הדלפות מישיבות פנימיות שהתקיימו ברשות ובמועצת הרשות במהלך החודש האחרון. בין השאר זועמים ברשת על חשיפת דברים שנאמרו על-ידי מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, ועל-ידי המשנה למנכ"ל, אילן טוביהו, בדלתיים סגורות במהלך הדיון בעניין מיקוד הרגולציה שהתקיים בחודש האחרון.

ההחלטה הנוכחית של מצטרפת למהלכים נוספים שרשת יזמה באחרונה בהתנהלותה מול הרשות השנייה, כמו למשל בדיקה לעומק של תקציב הרשות השנייה על מרכיביה.

בענף טוענים כי ברשת החליטו לעת עתה להפסיק ולהתדיין עם הרשות, מתוך חשש כי הדברים מוצאים דרכם לתקשורת. ברשת דואגים במיוחד מחשיפתם של הסכמים מסחריים, כמו גם הפצתו של הדוח הכלכלי של זיו אנד האפט, שהוכן לרשות השנייה והופץ בשבוע שעבר לתקשורת.

ביום חמישי האחרון קיים מנכ"ל הרשות השנייה פגישות עם הזכיינים והיוצרים במטרה לנסח תוכנית שתהיה מקובלת על כל גורמי השוק לשנת 2009. צנגן הודיע כי לא יגיע לפגישה לאור "בעיות בלוח הזמנים", אולם גורם בכיר ברשות השנייה אמר ל"גלובס" כי ברשת לא ניסו לתאם מועד אחר, וכי ברשות השנייה היו עושים מאמצים להתאים עצמם ללוח הזמנים של צנגן.

מרשת נמסר בתגובה: "רשת אינה מגיבה לשמועות".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "הנהלת הרשות פעלה ותמשיך לפעול על-פי החוק, התקנות והכללים. ניתן ורצוי ללוות את הפעילות בדיאלוג מקצועי. ככלל, הזכיינים מחוייבים למלא מחוייבויותיהם כנדרש לרבות ביצוע פעולות, דו"חות, תשלומים וכיו"ב - ועל כך נמשיך להקפיד".