התקדמות בפרויקט להקמת הרכבל שיקשר בין מפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטה. ל"גלובס" נודע, כי 3 ספקים בינלאומיים עברו את שלב המיון המוקדם (P.Q) לפרויקט, שהיקפו הכספי נאמד ב-180-200 מיליון שקל.
שלוש החברות שנבחרו הם לייטנר, דופלמאייר האוסטרית ופומה מגרמניה, כולן נחשבות ליצרניות רכבלים מהוותיקות בעולם. דופלמאייר יותר מוכרת בארץ, ובין השאר הקימה את הרכבל באתר החרמון ובראש הנקרה.
החברות נבחרו מתוך 10 מתמודדות בשלב המיון המוקדם. הקריטריונים העיקריים לבחינת המשתתפים כללו ניסיון, כושר ייצור-הרכבה, יכולות ייצוא, מתן שירות ואיתנות פיננסית. הבחירה ביצרנית הזוכה תעשה עד סוף יוני 2009.
פרויקט הרכבל הינו פרויקט של עיריית חיפה המקודם בתמיכת משרד החבורה ובשיתוף פעולה עם החברה הכלכלית לחיפה וחברת יפה נוף, בניהולו של דורון מגיד.
מדובר בקו קרוניות באורך 4.4 ק"מ המעפיל לגובה 460 מ'. מדי 11 שניות ייצא קרון שבו יכולים לנסוע שמונה נוסעים, ובסך הכל הרכבל יאפשר הסעת 2,500 נוסעים מדי שעה. הרכבל אמור להתחיל לפעול בשנת 2010.
עקב מורכבות הפרויקט, הוחלט לפצל את המכרז ל-3 חלקים נפרדים: בחירת ספק (יצרן הרכבל), קבלן ולבסוף זכיין שיפעיל הרכבל. עלות הציוד מהווה 60%-70% מהעלות הכוללת של הפרויקט.
רכבל המפרץ-טכניון-אוניברסיטה מתוכנן כמערכת תחבורה שמטרתה לקשר בין מסוף התחבורה במפרץ חיפה (הצ'ק פוסט) לבין הטכניון והאוניברסיטה.
מנכ"ל החברה הכלכלית, אבי פפרקורן, אמר כי פרויקט הרכבל הינו אמצעי נוסף הנכלל במערך התחבורה הציבורית המתוכנן במרחב העיר חיפה. "הרכבל נחשב לפתרון תחבורתי ידידותי לסביבה, נוח ומהיר, שיקל על בעיות החניה ועומסי התנועה בצירי העיר ובמוסדות האקדמיים". *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.