פרופישנסי ניצלה: נדחתה בקשת הרקולס למנות לה כונס נכסים

פרופישנסי טענה כי הרקולס לא הוכיחה כי הופר הסכם ההלוואה שנחתם עם החברה-בת שלה ; החברה העסיקה בשיאה כ-150 עובדים, אולם עתה נותרו בה כ-10 עובדים בלבד

אחת מהסכנות הטמונות בהלוואות הון סיכון היא שהקרן המלווה יכולה להחליט "למשוך את השטיח" מתחת לרגלי החברה. כלומר, במקרה של איחור או קשיים בהחזרת ההלוואה, לדרוש מיידית את החזר החוב ובכך להביא לחיסול החברה, גם אם היא עדיין לא במצב של פשיטת רגל. זה מה שקרה לחברת Proficiency עם קרן ההלוואות האמריקנית Hercules Technology Growth Capital הנסחרת בנאסד"ק, לאחר שהאחרונה נקלעה לקשיים.

בתחילת ינואר פנתה קרן הרקולס לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנות כונס נכסים לחברה, שכבר פיטרה את רוב עובדיה. ביום חמישי האחרון החליט השופט יוסף שפירא שלא לקבל את בקשת הרקולס וביטל את צו כונס הנכסים הזמני לחברה הישראלית. בנוסף, קבע השופט שחברת הרקולס תישא בהוצאות המשפט ובשכר טרחת עורך דין של חברת פרופישנסי. לא ניתן היה להשיג את תגובת פרופישנסי, קטליסט או עו"ד עופר שפירא, המייצג את הרקולס.

מ-150 נותרו 10

החלטת השופט התקבלה לאחר שפרופישנסי טענה כי הרקולס לא הוכיחה שהסכם ההלוואה שנחתם עם החברה-בת של פרופישנסי הופר. בנוסף, השופט קבע כי הוא סבור שחברת פרופישנסי תוכל לגייס הון ממשקיעים חדשים.

פרופישנסי פיתחה מערכות לשיתוף בפיתוח תהליכי עיצוב טכני-תעשייתי. החברה העסיקה בשיאה כ-150 עובדים, אולם עתה נותרו בה כעשרה עובדים בלבד. פרופישנסי גייסה מאז הקמתה כ-60 מיליון דולר. רבות מהמשקיעות הפסיקו להשקיע בחברה כבר בתחילת העשור. בגיוס ההון האחרון שערכה החברה ב-2007 השתתפו כרמל, פיטנגו וקטליסט.

החלטת השופט התבססה בין היתר על הודעת פלג הדר מבית ההשקעות קוקרמן, מבעלי המניות בחברה, כי התקבלו לאחרונה פניות משתי קבוצות משקיעים בחו"ל המגלות עניין להצטרף כמשקיעות בחברה. על-פי הדר, לפרופישנסי לקוחות גדולים, בהם החברות בואינג, ויצרנית הרכב המצויה בקשיים דיימלר ובימים אלו החברה נמצאת במו"מ מתקדם לחתימת חוזה גדול עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בארה"ב.