אלוטקס מקפיאה פעילות: "אין את המשאבים או הטעם לעבור לשלב הבא במסחור המוצר"

החברה פיתחה שיטה ייחודית לציפוי מכשירים רפואיים ; זאת, למרות שנותרו בקופתה 13.6 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי ; בעקבות ההודעה חלה ירידה של 27% במחיר המניה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 6.3 מיליון שקל

חברת אלוטקס הבורסאית, שפיתחה שיטה ייחודית לציפוי מכשירים רפואיים, הגיעה לסוף דרכה, לפחות במתכונת הנוכחית. החברה החליטה שאין לה המשאבים ולא הטעם לעבור לשלב הבא במסחור המוצר. לכן החליט הדירקטוריון להעבירה ל"תרדמת חורף" ולחפש שותף שייקח על עצמו את המשך הפעילות. זאת, למרות שנותרו בקופתה 13.6 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי. בעקבות ההודעה חלה ירידה של 27% במחיר המניה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 6.3 מיליון שקל.

מתחילת דרכה של אלוטקס היה ברור שעתידה תלוי במציאת שיתוף פעולה למסחור המוצר לאחר השלמת הפיתוח הטכנולוגי. רן נוסבאום, יו"ר חברת ביומדיקס, בעלת השליטה בחברה בשרשור דרך חממת מיט"ב, אמר כי "אלוטקס הצליחה לבצע את שיצאה לעשות - ציפוי של מכשיר רפואי, למשל ציפוי של סטנט בתרופה, באמצעות תגובה כימית ולא בשיטה מכאנית. כדי להתקדם כעת נצטרף לבנות מפעל, בעלות של 50-60 מיליון דולר. אין לנו ההון ולא הסיבה להקים מפעל בעצמנו, ולכן אנחנו מתמקדים במציאת שותף".

בינואר הודיעה אלוטקס כי שלחה מספר דוגמאות של המוצר לבדיקה על-ידי חברות מכשור רפואי מובילות, אך מדובר במגעים ראשוניים בלבד. אם הדבר אכן יקרה, העסקה תהפוך את החברה לשלד עם מזומן, שאליו ניתן לצקת פעילות חדשה או לחלק את הסכום כדיבידנד בעין.

מאז הנפקתה בפברואר 2007, מיעטה אלוטקס לספק לשוק הודעות. בהתאם לכך, איבדה החברה את עניין המשקיעים ונסחרה מאז תחילת 2008 במחצית משוויה בהנפקה.