בחירות בהודו: הצעירים רוצים לנצל את האינטרנט ולספק מידע על המועמדים

"רבים ראו את השינוי שחל בארה"ב מאז הבחירות והבינו שגם הם יכולים לחולל שינוי כאן, המפלגות יכולות להשפיע על אחוזי ההצבעה אם יפנו ל-60% ממשתמשי האינטרנט עם טכנולוגיה זמינה וזולה"

עם התקרבות הבחירות, פונה הודו לאינטרנט. אלה אינן המפלגות הגדולות שמאמצות שירותים כגון פייסבוק, מייספייס, טוויטר ו-YouTube. מפלגת הקונגרס, מפלגת השלטון, ומפלגת האופוזיציה המרכזית, מפלגת בהאראטיה ג'אנאטה (Bharatiya Janata), נצמדות לעת עתה דווקא לשיטות קמפיין מסורתיות, אך קבוצות של צעירים הודים היי-טקיסטים מנסות ללכוד את תשומת-ליבם של בני המעמד הבינוני בעזרת האינטרנט.

"רבים ראו את השינוי שחל בארה"ב מאז הבחירות והבינו שגם הם יכולים לחולל שינוי כאן", אומר שרידאר ג'גאנאתאן, קופירייטר בן 30 ואחד ממפתחי האתר voteindia.in הבלתי-מפלגתי. "מי שהביא את השינוי שם היו בני המעמד הבינוני והמשכיל", הוא מוסיף, "מה שקרה בארה"ב נותן להודים השראה לחולל שינוי".

מספר האזרחים הכשירים להצביע בהודו עומד על 714 מיליון (מהם 170 מיליון מתחת לגיל 35), אך בניגוד למצב במדינות המפותחות, בהודו רוב המצביעים הם דווקא האיכרים העניים, המצביעים בהמוניהם לפי השתייכותם האזורית, הדתית או הקאסטה (המעמד החברתי) שלהם. בני מעמד הביניים והמעמדות העליונים, לעומתם, אינם נוטים להצביע.

לדברי ג'גאנאתאן, המפלגות יכולות להשפיע על אחוזי ההצבעה אם יפנו ל-60% ממשתמשי האינטרנט עם טכנולוגיה זמינה וזולה.

"אנחנו מנסים להבטיח שכל מי שיצביע יידע עבור מי הוא עושה זאת", אומר ג'גאנאתאן, "כרגע המידע הזה לא זמין. "לפי הנתונים, מועמדים זכו בעבר תודות להבדל של 2%-3%, לכן כל קול חשוב".