רשות ני"ע חקרה את בעל השליטה בפסיפיקה בחשד שקיבל כספים במרמה

שלמה ולד, בעל השליטה בחברת פסיפיקה אחזקות, נחקר ביום חמישי האחרון ברשות ניירות ערך, בחשד לביצוע עבירות על חוק ני"ע ועבירות של קבלת דבר במרמה, וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד. בתום החקירה שוחרר ולד בערבות עצמית של 100 אלף שקל ובתנאים מגבילים נוספים, כולל צו עיכוב יציאה מהארץ.

חברת פסיפיקה, הפועלת בתחום הנדל"ן ברומניה, התחייבה באמצעות ולד לשלם 10 מיליון אירו עבור שתי קרקעות במדינה, אך בפועל העבירה 5.25 מיליון אירו, וזאת ישירות למוכרת, ללא ביטחונות. כך, בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל, אך פסיפיקה גם לא קיבלה את הכסף בחזרה.

על פי החשד, ל-ולד היה קשר עסקי עם נציגי החברה המוכרת, והוא קיבל לידיו כספים תוך הצגת מצגי שווא בדבר העסקה, כאילו ישנם ערבויות וביטחונות לכספים שהעבירה פסיפיקה. כמו כן, תוך הסתרת עובדות אודות העסקה מדירקטוריון החברה ומציבור המשקיעים, בהם העובדה כי הקרקעות שנרכשו כלל לא רשומות על שם המוכרת, ותוך הסתרת הקשר העסקי בין ולד לנציגי המוכרת.

בנוסף, על פי החשד ולד לא דיווח לרשות ניירות ערך ולציבור המשקיעים על אחזקותיו האמיתיות במניות פסיפיקה. ולד נחשד גם כי לא דיווח על מכירות מאסיביות שביצע במניות פסיפיקה בתקופה הרלוונטית לחקירה, וכי הוא למעשה בעל השליטה המרכזי גם בחברת נט איסט, המחזיקה ב-24.57% ממניות פסיפיקה.

המצב של חברת פסיפיקה אינו מזהיר, אך קשה להעריך עד כמה, משום שהתוצאות האחרונות עליהן דיווחה החברה היום הן לסיכום שנת 2007.

מנכ"ל פסיפיקה, עדי טויסטר, התפטר בתחילת השנה, כשהוא טוען בפני ולד כי "לאור המידע שמסרת לי היום בדבר פעולות או הסכמים שלכאורה נעשו ברומניה מבלי שידענו עליהם, ושאם הם נכונים - לא דווחו כנדרש לחברה ולרשויות המוסמכות, החלטתי שאין אני יכול להמשיך בעבודתי".

המסחר במניות פסיפיקה מושעה מאז פברואר 2008, ומחזיקי האג"ח דרשו כבר פרעון מיידי. החברה הסבירה כי ולד הכחיש את הדברים, אך הוא נדרש להעביר תצהיר על גרסתו. רשות ני"ע ממשיכה בחקירת החברה ונושאי משרה בה, בעבר ובהווה. *