ועדת הכספים של הכנסת תדון בשלילת הטבותיו של הנשיא לשעבר משה קצב

ח"כ חיים אורון: "הפגיעה באמון הציבור ע"י נושא המשרה לשעבר מנתקת את הצורך במתן הטבות להמשך הקשר שלו עם הציבור - מה גם שלא ברור מיהו הציבור המעוניין לעמוד בקשר עם קצב" ; מזוז: קצב יואשם באונס

ועדת הכספים של הכנסת תדון בשלילת הטבותיו של הנשיא לשעבר, משה קצב. יו"ר ועדת הכספים הזמנית שהוקמה היום (ב') ותהיה בתוקף עד לכינון ממשלה חדשה, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), אמר כי הוא ייעתר לפניות שקיבל מחברי כנסת לעלות את הנושא על סדר יומה של הוועדה בתוך כשבועיים. "אי-אפשר למנוע את העלאת הנושא לאור פניות חברי הכנסת שביקשו לדון בנושא", אמר ריבלין.

אמש (א'), בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד קצב בעבירות של אונס, מעשה מגונה ושיבוש הליכי משפט, דרש יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, לכנס את ועדת הכספים לדיון בהצעתו לתקן החלטה קודמת של הוועדה ולקבוע כי במקרים של עבירות שיש עימן קלון, תהיה הוועדה רשאית לשלול את ההטבות הנלוות מנושא משרה לשעבר - ממועד הגשת כתב האישום ועד להכרעה במשפטו.

על-פי הצעתו של אורון, אם יזוכה קצב - הוא יהיה זכאי להטבות גם בעבור תקופה זו. עוד הציע אורון כי קודם לשלילת ההטבות תינתן לנושא המשרה לשעבר זכות טיעון בפני ועדת הכספים, ובנוסף יופיע בפני הועדה היועץ המשפטי לממשלה.

"הפגיעה באמון הציבור על-ידי נושא המשרה לשעבר מנתקת את הצורך במתן הטבות להמשך קיומו של קשר עם הציבור על-ידי אותו נושא המשרה. מה גם שלא ברור מיהו הציבור המעוניין לעמוד בקשר עם הנשיא לשעבר קצב", אמר אורון.

כזכור, בעקבות החלטה קודמת שקיבלה ועדת הכספים, ביוזמת אורון, הוחלט לשלול מנושא משרה לשעבר את ההטבות הנלוות - אם יורשע בעבירה שיש עמה קלון.