וורן באפט: התאוששותו של המשק האמריקני תיקח כ-5 שנים; "אנחנו נמצאים בעיצומו של פרל הרבור כלכלי"

גלובס tv "אני מעריך שנראה את המשק האמריקני עובד כראוי בעוד 5 שנים" ; רוב המוסדות הפיננסיים יצליחו להיחלץ מהמצב הקשה בו ה נמצאים במידה והממשל ייתן ערבות לכסף של המפקידים

וורן באפט, "האורקל מאומהה" התראיין היום במשך שלוש שעות לערוץ CNBC. באפט פסימי לגבי התאוששות מיידית של הכלכלה האמריקנית מהמשבר אותו הוא מתאר כ"נפילה מצוק", וכ"פרל הרבור כלכלי". לדברי באפט לא יכלו הכלכלנים לצפות מצב גרוע יותר מאשר המצב הנוכחי שבו נמצאת הכלכלה האמריקנית.

לגבי תיק ההשקעות של ברקשייר האת'ווי אמר באפט כי "אין סיבה למכור מניות של חברה שמתפקדת כראוי, לכן אני לא רץ למכור ולהחליף בפזיזות את המניות בהן מחזיקה החברה שלי".

באפט מעריך כי חוסנה של המערכת הכלכלית האמריקנית תסייע ביציאה מהמשבר בעוד כ-5 שנים כפי שהיה בעבר.

באפט חושש מאי שיתוף פעולה בין המפלגות ומציין כי על הדמוקרטים והרפובליקנים לפעולך ביחד על מנת לסייע למשק האמריקני לצאת מהמשבר ולא לנסות להרוויח רווח פוליטי מהמשבר.

באפט ציין כי לדעתו רוב המוסדות הפיננסיים והבנקים יצליחו להיחלץ מהמצב הקשה בו הם נמצאים והוסיף כי "לממשל יהיה תפקיד מכריע בשמירה על היציבות של המערכת הבנקאית כשהוא מחוייב להבטיח למפקידים כי לא יאבדו את כספם במידה והבנק קורס".

"מצבם של רוב הבנקים די טוב ונראה כי הם יצליחו להרוויח את דרכם החוצה הודות למחירם הנמוך של הקרנות", אמר באפט. "יחד עם זאת, הבנקים חייבים לחזור ולעסוק בבנקאות".

באפט אמר כי ברקשייר מנועה מלרכוש מניות נוספות של אמריקן אקספרס אך הוא חושב כי רכישה של המניה הזו היא רכישה מצויינת. על שוק המניות חזר ואמר באפט כי הוא חושב שבתקופה של 10 שנים הוא יניב תשואה גבוהה יותר מכל אפיק אחר. באפט ציין כי הוא לא יודע האם השוק הגיע עדיין לתחתית.

באפט מציין כי היציאה מהמשבר עשויה לגרור אינפלציה שלא נראתה מאז המשבר של שנות ה-70.