מהומות במשחטת "עוף העמק" ברמת-ישי: העובדים המתבצרים יידו אבנים לעבר המנכ"ל ופצעו בטעות שני צלמים

העובדים ניסו למנוע בכוח מהמנכ"ל לעזוב את המקום לאחר שנפגש עם נציגי העובדים וההסתדרות ; ילדי העובדים הצטרפו למאבק וקראו לממשלה להתערב כדי למנוע את סגירת המפעל ואת הפגיעה במשפחתם

האם ההפגנות האלימות על רקע המשבר הכלכלי, שנראו לאחרונה ביוון ובמספר מדינות נוספות, הגיעו גם לארץ? את הסנונית הראשונה, אם אפשר לקרוא לה כך, ניתן היה לראות היום (ב') במשחטת "עוף העמק" שברמת ישי, הנמצאת בסכנת סגירה.

עובדי המשחטה, המתבצרים זה היום השני בשטח המפעל, ניסו למנוע בכוח ממנכ"ל המפעל, שוקי עוגן, לעזוב את תחומי המקום לאחר שנפגש עם נציגי העובדים וההסתדרות. בחצר המפעל חיכו לו עובדים זועמים שאף יידו לעברו אבנים, ובמהלך הניסיון למנוע את עזיבתו נפצעו בטעות שני צלמי עיתונות.

התגובה הנסערת של העובדים הגיעה במיוחד על רקע דבריו של אחד השותפים במפעל, אמנון אריאל, שהודה כי ההשקעה במפעל הייתה טעות וכי אין שום טעם להמשיך להשקיע במקום. דבריו הכנים אך הבוטים לא השאירו הרבה סיכויים לפגישה בין הנהלת המפעל לנציגי העובדים, ועל כן התסכול הרב שהתפרץ. "אני חושב שהוא טועה", אמר היום ל"גלובס" ליאון פרץ, יו"ר מרחב נצרת בהסתדרות. "משקיע רציני עם יכולת ניהול טובה יכול להרים את המפעל. יש שם עובדים טובים ואנו מאמינים שהמפעל יכול להרוויח הרבה כסף. הרי המפעל קיים כבר 40 שנה והוא חי ונושם, לא צריך להסתכל רק על השנתיים האחרונות", טוען פרץ. לדבריו, מספר משקיעים כבר מתעניינים ברכישת המפעל, אולם עדיין מוקדם לבשר על התפתחות משמעותית.

יו"ר ועד העובדים, מוטי סער, טוען כי לא ראה זריקת אבנים, אך מודה כי הכעס גדול מאוד. "זה מתסכל שאף אחד לא סופר אותנו חוץ מקומץ פוליטיקאים שבאו להראות את עצמם.הכעס הוא על כל מי שהביא אותנו למצב הזה", אמר סער.

אל הפגנת העובדים הצטרפו מאוחר יותר גם ילדיהם, שקראו לממשלה להתערב בכדי למנוע את סגירת המפעל ואת הפגיעה במשפחתם. העובדים קראו במקביל להנהלת הבנק הבינלאומי, לו חייב המפעל כ-3.2 מיליון שקל, להימנע בשלב זה מהליך של כינוס נכסים, כדי לאפשר ניסיון אחרון להצלת המפעל.

בעקבות הלחץ הכבד שהופעל על הבנקים דיסקונט ולאומי במקרה של "פרי הגליל", ספק אם בבנק הבינלאומי ימהרו להצטייר כאיש הרע בסיפור. יחד עם זאת, לעוף העמק חובות נוספים בסך כ-20 מיליון שקל לספקים ולנושים שונים, כך שבקשה לכינוס נכסים במיוחד לאור עמדת הבעלים של המפעל, תגיע ככל הנראה בקרוב.

עוף העמק שביתה הפגנה