בנק אגוד נערך להנפקת זכויות כדי להגדיל את הונו העצמי

חלופה נוספת שמציע הבנק היא גיוס הון ראשוני מורכב בהיקף של עד 250 מיליון שקל

בנק אגוד נערך להנפקת זכויות. הבנק פרסם כי בכוונתו להגדיל את הון הבנק לצורך הנפקת זכויות עד לסכום של 150 מיליון שקל. חלופה נוספת שמציע הבנק היא גיוס הון ראשוני מורכב בהיקף של עד 250 מיליון שקל. לגיוס ההון נדרשת אסיפה כללית וזו תכונס במועד שטרם נקבע ותחליט בין החלופות. מנכ"ל אגוד הוא חיים פרייליכמן.

הבנה בין בעלי המניות

הגדלת ההון על ידי הנפקת הזכויות נקבעה לאחר שהגיעו בעלי המניות להבנה ביניהם. הניסיון הקודם להגדיל את הון בנק אגוד היה לפני שנה וחצי. ניסיון זה נכשל על רקע הסכסוך בין בעלי המניות, כאשר בעל המניות הגדול ביותר, שלמה אליהו (27.12%), שאינו חלק מגרעין השליטה, התנגד. אליהו מסוכסך מזה שנים עם שותפיו ישעיהו לנדאו (21.53%) ויצחק מנור (19.63%). מו"מ למכירת מניותיו של אליהו בבנק ללנדאו, שניהל בשמו עו"ד רם כספי, לא עלה יפה. הפעם אליהו נתן ידו למהלך.

אגוד סיים את שנת 2008 עם רווח של 54 מיליון שקל, ירידה של 56% בהשוואה לשנת 2007. רווח זה משקף תשואה על ההון של 3.4%. ההון העצמי של אגוד עומד כיום על 1.6 מיליארד שקל והבנק נסחר במכפיל הון של 0.26 ולפי שווי של כ-400 מיליון שקל. הלימות ההון של אגוד היא 11.53%.

הנפקת זכויות בהיקף האמור תאפשר לאגוד הגדלת הלימות ההון מעבר ל-12%, תוך שיעור צמיחה של 2% באשראי. במקביל הוקצתה לאגוד ערבות ממשלתית לגיוס הון משני בהיקף של 154 מיליון שקל.

בעלי המניות