הוועדה המחוזית תדון מחדש בתוכנית לבניית 2,176 יח"ד בסמוך לביה"ח קפלן ברחובות

על פי התכנון יוקמו מרכזי תעסוקה בהיקף של 270 אלף מ"ר ופארק עירוני שישתרע על פני 65% מהמתחם וישמור על גבעות הכורכר

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קיבלה את הערעור שהוגש על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז להפקיד רק בחלקה תוכנית להפשרת קרקע ברחובות. החלטה זו פותחת שוב אפשרות להקמת אלפי יחידות דיור בשטח פתוח בסמוך לבית החולים קפלן ברחובות.

את הערעור שהגישו הוועדה המקומית רחובות שאליה הצטרפו חלק מבעלי הזכויות בקרקע המאוגדים בעמותת נווה חבצלת, המיוצגים ע"י עו"ד אלי וילצ'יק ממשרד כהן-וילצ'יק-קמחי ושות'.

מדובר בתוכנית (רח/2114/א) שהונחה על שולחן הוועדה המחוזית במארס 2004 ושקידמה הפשרת קרקע בהיקף של 800 דונם בקרבת בית החולים קפלן ובגבול עם כביש 40 בסמוך לצומת ביל"ו.

התוכנית נועדה לאפשר 270 אלף מ"ר תעסוקה, 2,176 יחידות דיור והיתרה, כ-65% משטח הקרקע, לפארק עירוני ושמורת נוף תוך שמירה על גבעות הכורכר.

הוועדה המחוזית, שדנה כבר בשנת 1995 בתוכנית החליטה להפקיד רק את שטחי התעסוקה והשטחים הירוקים ולבטל את שטחי המגורים, בין היתר היא נימקה זאת בהוראות תמ"א 35 שביקשה לחזק את הגליל והנגב על חשבון מרכז הארץ.

לא התחשבו במשמעות הכלכלית

בהחלטתה מהימים האחרונים ביטלה המועצה הארצית את החלטת הוועדה המחוזית והחזירה לה את התוכנית לדיון מחדש. הוועדה קבעה כי בהחלטה של הוועדה המחוזית לא לקחו בחשבון את המשמעות הכלכלית של ביטול יחידות הדיור על עצם היתכנות התוכנית. המועצה הארצית סברה שלפני שקוטעים חלק נכבד מהתוכנית יש לברר אם היא בכלל ישימה לאחר קריעת אותו חלק.

עוד קבעה המועצה הארצית שהטענה שהתוכנית סותרת את תמ"א 35 הועלתה לראשונה רק בפני המועצה הארצית ואם אכן כך סבורה הוועדה המחוזית, עליה לתת זכות שימוע ליזמי התוכנית לנסות ולשכנע כי התוכנית איינה סותרת את תמ"א 35.

בתגובה להחלטה ציין עו"ד וילצ'יק, כי לתוכנית יתרונות רבים לעיר רחובות ובפרט יתרונות תחבורתיים בדמות הרחבת כביש 40 ו-411, יצירת דרך כניסה חדשה לעיר והסדרת שתי דרכי כניסה חדשות לבי"ח קפלן. "לאחר 30 שנים של מאמץ לקידום התוכנית אני מקווה שהוועדה המחוזית תאשר את התוכנית כמו שהיא". *