נאמני הקפאת ההליכים של נורטל ישראל מבקשים אישור לפיטורי 34 עובדים נוספים

זאת כדי לשפר את תוצאותיה העסקיות של החברה בתקופת ההקפאה ובהסתמך על הליך ההתייעלות של הקונצרן העולמי בענייני כוח-אדם ; החיסכון השנתי בעלויות כוח-אדם כתוצאה מההתייעלות יסתכם בכ-16 מיליון שקל

הנאמנים בהקפאת ההליכים של נורטל נטוורקס ישראל מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר את תוכנית ההתייעלות של הנאמנים, במסגרתה יפוטרו 34 מעובדי החברה. זאת על מנת לנסות ולשפר את תוצאותיה העסקיות של החברה במהלך תקופת ההקפאה ובהסתמך על הליך ההתייעלות של הקונצרן העולמי בענייני כוח-אדם.

בנימוקי הבקשה נאמר כי כתוצאה מהפיטורים יפחת מספר העובדים בנורטל ישראל בכ-30%, ומצבת כוח-האדם של החברה תעמוד על 89 עובדים.

החיסכון השנתי בעלויות כוח-אדם כתוצאה מהליך ההתייעלות יסתכם בכ-16 מיליון שקל, שהינם כ-1.3 מיליון שקל - כשליש מסך הוצאות המעביד על העובדים בחודש.

לדברי הנאמנים, עו"ד אבי פילוסוף ורו"ח ירון הר-צבי, הם חשים כי תחזית ההזמנות למוצרי החברה ולמגוון השירותים שהיא מספקת עתידה לקטון במהלך התקופה הקרובה.

לנוכח החלטת הנהלת הקונצרן העולמי על ביצוע צמצומים בהיקף של כ-5,000 עובדים ברחבי העולם, נתבקשו הנאמנים לבצע צמצומים במצב כוח-האדם של נורטל ישראל.

בהתאם לכך הם הודיעו לעובדי החברה על הכוונה לבצע פיטורי התייעלות, בכפוף לזכות השימוע לעובדים המיועדים לפיטורים.

הנאמנים מבקשים מבית המשפט לאשר את קיצור תקופת ההודעה המוקדמת, כך שיחסי עובד-מעביד בין החברה לבין העובדים המיועדים לפיטורים יסתיימו ב-15.3.09.

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי יש לקבל את תגובת כונס הנכסים הרשמי לבקשה. עוד קבעה כי על הכנ"ר להגיב גם לבקשה נוספת של הנאמנים להעסיק את פירמת רוה"ח סומך-חייקין לצורך ביצוע ביקורת של הדו"חות הכספיים של נורטל תקשורת אחזקות (1997) תמורת שכר-טרחה כולל של 4,000 דולר. (פש"ר 1092/09).