נטפים תספק לחברה בברזיל מערכות השקיה לגידולים עבור אתנול ב-150 מיליון דולר

היקף המכירות של החברה ב-2008 עמד על 600 מיליון דולר ; אגרונומים ומהנדסים של החברה מהארץ ומהעולם ילוו את הפרויקט באופן שוטף לכל אורכו

חוזה ענק לחברת פתרונות ההשקיה נטפים: תהיה הספקית הבלעדית של מערכות השקיה לחברת אתנלק הברזילאית בפרויקט הנפרס על 3 מיליון דונם, שבו יגדלו קני סוכר לשם הפקת חשמל ואתנול. כך נודע ל"גלובס".

החלק של נטפים בפרויקט מוערך ב-150 מיליון דולר, כשעלותו הכוללת של השלב הראשון בפרויקט היא יותר מ-900 מיליון דולר. הפרויקט יוקם במדינת טוקנטינס הנמצאת בצפון מרכז ברזיל וחלקו הראשון אמור להסתיים עד לשנת 2011. לנטפים יש חברה בת בברזיל.

אגרונומים ומהנדסים של החברה מהארץ ומהעולם ילוו את הפרויקט באופן שוטף לכל אורכו. חברת RBS Sempra Commodities חתמה עם אתנלק על הסכם לרכישת מלוא כמות האתנול שתופק במשך 20 שנה.

בשבוע שעבר דיווחה נטפים על הסכם שחתמה בפרו עם חברת האנרגיה מייפל-אנרג'י לאספקה בלעדית של ציוד השקיה וכן לאספקה של שירותי הנדסה, תכנון, רכש, ובנייה, בפרויקט לגידול קני-סוכר בשטח של 80 אלף דונם בצפון פרו. שווי העסקה עם חברת מייפל הוערך בכ-22 מיליון דולר.

אתנול לטובת תדלוק של כלי רכב נחשב לסוג נחות של ביו-דלק, שכן הוא בא על חשבון גידולי מזון, מה שפוגע בשכבות החלשות. ואולם, עדיין נעשה שימוש בסוג גידולים שכזה שכן הדורות המתקדמים יותר של הביו-דלקים עדיין לא הגיעו לרמות מסחריות שיכולות לספק ולו מקצת מהדרישה לביו-דלקים בעולם.

נטפים נמצאת בבעלות משותפת של הקיבוצים חצרים, יפתח ומגל ושל הקרנות מרקסטון וטנא ומנוהלת על-ידי עופר בלוך. החברה מקיימת פעילות עסקית בלמעלה מ-110 מדינות ופועלת באמצעות 35 חברות בנות ו-13 מפעלי ייצור ברחבי העולם. החברה מעסיקה כ-2,300 עובדים לאחר שבתחילת נובמבר פיטרה 150 עובדים, מרביתם מישראל. היקף המכירות של נטפים ב-2008 עמד על למעלה מ-600 מיליון דולר.