מאיר מזוז חזר בו ולא ימונה למנכ"ל הקרנות של אקסלנס-פריזמה

מסרב לקבל את חלוקת הסמכויות בחברה הממוזגת ; יחליפו גלעד שמעוני, מנכ"ל הקרנות של אקסלנס

כשבועיים עברו מאז הודיע בית ההשקעות אקסלנס, בניהול דוד ברוך, על חתימת העסקה עם פריזמה, שבמסגרתה ימונה מאיר מזוז למנכ"ל חברת קרנות הנאמנות החדשה, והיום נודע ל"גלובס" כי מזוז חזר בו. מזוז ימשיך בתפקידו כיו"ר קרנות פריזמה ללוות את מהלך המיזוג עד להשלמתו בחודש יוני הקרוב. גלעד שמעוני, מנכ"ל הקרנות הנוכחי של אקסלנס, ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה הממוזגת.

הקשיים סביב מינויו של מזוז החלו כבר יום לאחר חתימת העסקה, ונסבו סביב רצונו של מזוז באוטונומיה מוחלטת, בדומה לזו בה זכה כיו"ר הקרנות בפריזמה. להבדיל, מערכי ניהול ההשקעות, המכירות והשיווק באקסלנס, הם רוחביים: כל ההשקעות מתבצעות בניהול מרכזי של גילי כהן; שיווק מוצרי החברה מתבצע על-ידי סמנכ"ל השיווק, ערן יניב; ואת מערך המכירות מנהל גידי בן מאיר. מזוז, איש השקעות וותיק ובעל ניסיון גם במכירות ושיווק של קרנות, אינו מעוניין לעסוק רק בבקרה, ביורוקרטיה ותמחור של קרנות.

בראיון ל"גלובס" ביוני אשתקד, הסביר מזוז את מעורבותו הגדולה כיו"ר הקרנות, כאשר נשאל מה היא חלוקת התפקידים בינו ובין מי שהיה אז מנכ"ל קרנות פריזמה, גולן ספיר. "אני יו"ר הדירקטוריון של הקרנות, ואני משפיע על כיווני ההשקעה מבחינת אלוקציה. גולן הוא מנהל הקרנות מבחינת העובדים והאחריות על הבקרה, ואני מבקר את התהליכים שהוא מעביר".

מזוז הגיע לפריזמה במארס אשתקד, ומונה למשנה למנכ"ל ואחראי על תחום קרנות הנאמנות ותעודות סל. לפני תפקידו בפריזמה שימש מזוז כמשנה למנכ"ל פיא, והיה מנאשמי פרשת יועצי ההשקעות בבנק לאומי. לפני יותר משנה בוטלו האישומים נגדו, בעקבות ההסדר אליו הגיע בנק לאומי עם הפרקליטות.

למרות פרשת היועצים, על מקצועיותו של מזוז לא היה חולק בשוק. קרנות הנאמנות של פריזמה אמנם סבלו מקיטון של כ-40% בשנת 2008, ובהתאם לדיווח של אקסלנס לבורסה היום, עולה כי פריזמה הפסידה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 סכום של 212 מיליון שקל, אך בחלק מהאפיקים ביצועי הקרנות דווקא השתפרו באופן משמעותי. התוצאות הטובות לא התבטאו בגיוסים, שכן פריזמה סבלה ממוניטין רעים שדבקו בה, בין היתר, בשל פרשת קופות הגמל שנחשפה בינואר אשתקד.